Am condus Porsche Taycan într-una dintre zilele lungi, cu peste 1.100 de kilometri și înțeleg de ce mașina asta e atât de apreciată.
Acum că avem toate datele obținute în EUROCHARGE adunate, țesălate și puse frumos într-un png, putem extrage esențialul. Porsche Taycan a consumat, în total, 1.753 kWh pe traseul din București în Lisabona și-napoi. După o medie ponderată, consumul mediu este de 20,3 kWh/100 km cu o autonomie de 480 de kilometri. Și totul s-a întâmplat cu un timp de încărcare de numai 28 de minute. Chestie cu adevărat remarcabilă pentru o mașină a cărei baterie are 105 kWh, cu 97 kWh utili.
Porsche Taycan: de ce departe e mai aproape?
Atunci când mașina pe care o conduci are o baterie de 97 kWh (net) și se-ncarcă la un maxim de 320 kW, parcurgi kilometri mult mai repede decât te-ai aștepta. De fapt, de multe ori, încărcarea e gata înainte să ai timp să faci tot ce trebuie într-o benzinărie. Pe lângă asta, Taycan e extrem de eficient dacă te raportezi la dimensiuni, masă și performanțe dinamice.
În versiunea din tur, cei 435 de cai-putere poate n-au fost exploatați la maximul, dar e reconfortant să știi că mașina pe care o conduci e rapidă. Foarte rapidă. Cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și o viteză maximă de 280 km/h. Dar la Taycan nu acestea sunt datele fascinante. Nici pe departe.
Ce impresionează aici e ținuta de drum. Perfect compus pe autostradă, șocant de rapid pe viraje. Cu direcție, suspensie și frâne sofisticate, cele 2.245 de kilograme ale mașinii sunt ignorate cu desăvârșire. Și poate de asta trebuie să plătești peste 140.000 de euro pentru această mașină. Și nici măcar nu suntem aproape de „vârful de gamă”.
Porsche Taycan: un interior PERFECT
Degeaba poți parcurge kilometri mulți în timp record dacă interiorul în care stai nu te ajută. Iar în Taycan nu doar că ajută, da‘ chiar e greu să mai apreciezi orice alt interior. Scaune superb, volan perfect și materiale superbe. Și nici când vine vorba despre spațiu, Taycan nu stă rău deloc. Ai portbagaj excelent (407 litri) și suficient spațiu pe banchetă pentru copii, plus un spațiu sub capotă unde poți depozita cablurile pentru încărcare.
Concluzia e una banală: dacă vrei mașină electrică și ai banii de Taycan, nu prea are sens să cauți în altă parte.