Renault Rafale E-Tech full hybrid poate fi acum comandat și în România. Pentru început este oferit cu propulsia care dezvoltă 200 CP, iar clienții pot alege variante de echipare Techno și Esprit Alpine.
Propulsia modelului Renault Rafale E-Tech full hybrid
Renault Rafale debutează cu un sistem de propulsie full hybrid, care produce per ansamblu 200 CP. Acesta utilizează un motor de 1,2 litri, cu 3 cilindri și turbocompresor cu geometrie variabilă. Propulsorul alimentat cu benzină dezvoltă 130 CP (96 kW) cuplu de 205 Nm.
Sistemul full hybrid integrează și un motor electric pentru propulsie, care generează 50 kW (70 CP) și 205 Nm. Acesta primește energia de la o baterie litiu-ion de 2 kWh/400V, astfel că Renault Rafale E-Tech full hybrid poate rula și în mod complet electric. Totodată, sistemul full hybrid include și un generator de pornire de înaltă tensiune (HSG), care produce 25 kW și 50 Nm. Rolul acestuia este de a porni motorul și de a susține schimbarea treptelor în transmisia fără ambreiaj. Transmisia lui Rafale este multimodală, având două trepte pentru motorul electric principal și patru trepte pentru motorul termic.
Sistemul de propulsie full hybrid cu putere totală de 200 CP este creditat de Renault cu un consum de 4,7 litri/100 km și emisii de 105 grame CO2/km, în cazul modelului Rafale E-Tech hibrid cu echiparea Esprit Alpine.
Un SUV coupé cu habitaclu spațios
Deși are un format de SUV coupé, care inspiră dinamism, modelul Renault Rafale E-Tech full hybrid are dimensiuni care oferă spațiu generos și pentru pasagerii din spate. Rafale este construit pe platforma CMF-CD, la fel ca și noua generație Renault Scenic. Așadar, are un ampatament lung, care măsoară 2,74 m, ceea ce a contribuit la configurarea unui habitaclu spațios.
Rafale măsoară 4,71 metri lungime, 1,86 metri lățime și 1,61 metri înălțime. Iar la locurile din spate spațiul la nivelul genunchilor are o rază de 302 mm. De asemenea, spațiul la nivelul capului pentru pasagerii din spate este de 880 mm înălțime, deși plafonul este plonjat în stilul coupé.
Senzația de spațiu și atmosfera destinsă sunt amplificate și de plafonul panoramic Solarbay®, care măsoară 1.470 mm lungime și 1.117 mm lățime. Acest panou vitrat are funcții multiple de opacizare. Poate fi opacizată doar jumătatea aflată deasupra locurilor din față sau din spate. Sau se poate alege opacizarea completă sau transparența completă. Mai mult de atât, pasagerii pot comanda opacizarea nu doar de la un comutator, ci și prin simpla rostire a unei comenzi vocale. Această interacțiune facilă este posibilă deoarece sistemul infotainment OpenR Link al modelului Renault Rafale E-Tech full hybrid include Google Assistant.
De altfel, sistemul infotainment al modelului Rafale include Google, având sistem de operare Android Automotive 12. Astfel oferă acces la peste 50 de aplicații (care se descarcă din Google Play), iar sistemul de navigație este Google Maps. Totodată, sistemul oferă conectivitate wireless cu smartphonel-ul prin intermediul Android Auto sau Apple CarPlay.
Prețurile lui Renault Rafale E-Tech full hybrid în România
Renault Rafale E-Tech full hybrid poate fi comandat în România cu prețuri care încep de la 39.900 de euro (cu TVA inclus), în cazul echipării Techno. De asemenea, această configurație este disponibilă cu rate 360 euro pe lună.
Dacă se alege echiparea Esprit Alpine, prețurile pornesc de la 44.400 de euro (cu TVA inclus), sau 389 euro pe lună.
Renault precizează că primele livrări către clienți vor începe în toamna 2024, pentru Rafale E-Tech full hybrid cu 200 CP. Iar până la finalul lui 2024 gama va fi completată cu modelul Renault Rafale E-Tech 4×4, care dezvoltă 300 CP. Acesta are tracțiune integrală, având un motor electric suplimentar, care transmite puterea către roțile punții din spate. CLICK AICI pentru a vedea detaliile despre modelul Renault Rafale E-Tech 4×4.
Diferențele dintre cele două variante de echipare
Spre deosebire de echiparea Techno, modelul Renault Rafale E-Tech full hybrid cu echiparea Esprit Alpine include standard și de sistemul 4CONTROL. Este vorba despre sistemul de direcție integrală asistată electric, care virează și roțile punții din spate. Rezultatul este o manevrare și mai ușoară la viteze mici, fiindcă atunci roțile posterioare virează în sens invers celor din față. Astfel, raza de bracare a roților scade de la 11,6 m la 10,4 m, de manevrele de parcare se fac mai ușor. De asemenea, la viteze mari, sistemul 4CONTROL virează roțile din spate în aceeași direcție cu roțile din față, ceea ce avantajează stabilitatea. Însă și modelul cu echipare Techno poate beneficia de sistemul 4CONTROL, deoarece acesta poate fi selectat din lista de dotări opționale pentru 1.500 de euro (cu TVA).
Tot 1.500 de euro costă și plafonul Solarbay® cu funcții de opacizare. Acesta este opțional pentru ambele variante de echipare. Pentru 750 de euro poate fi ales din lista de opționale sistemul head-up display cu afișaj de 9,3 inch, care proiectează informații pe parbriz (inclusiv indicațiile sistemelor de navigație și asistare a condusului).
Echipare Techno include standard dotări precum interfața digitală cu display de bord de 12,3 inch și ecran tactil de 12 inch (dispus vertical), banchetă rabatabilă (40/20/40), faruri LED adaptive, cruise control adaptiv cu funcție de Stop & GO, cameră video pentru marșarier, sistem care avertizează la încălcarea marcajelor benzii de rulare fără semnalizare prealabilă (care recunoaște traficul din sensul opus).
Desigur, acestea sunt doar câteva exemple de dotări. Pentru a descoperi lista completă de dotări și opțiuni pentru modelul Renault Rafale E-Tech full hybrid vă invităm să accesați configuratorul din site-ul oficial renault.ro.
În clipul video de mai jos puteți vedea impresiile noastre de la prezentarea statică a modelului Renault Rafale: