Volkswagen ID. 2all sosește în 2025, cu prețuri sub 25.000 de euro

Volkswagen ID. 2all este dezvăluit sub formă de concept pentru a prefigura cel mai mic și mai ieftin model pur electric din gama constructorului german.

Volkswagen ID. 2all va costa mai puțin de 25.000 de euro

Volkswagen anunță deja că varianta produsă în serie a conceptului ID. 2all va fi la la fel de spațioasă ca un model Golf, dar va costa cât micul Polo. Mai exact, conceptul ID. 2all măsoară 4.050 mm lungime, 1.812 mm lățime și 1.530 mm înălțime. Și va avea ampatament de 2.600 mm. Portbagajul său are volum de 490 litri, iar dacă se rabatează scaunele spațiul util crește la 1.330 litri.

Constructorul german menționează că prețurile vor începe de la sume sub 25.000 de euro. Putem lua drept reper Renault ZOE, care costă de la 37.670 de euro (cu TVA inclus) în România și dezvoltă 100 kW. Sau putem compara ID. 2-ul cu modelul Peugeot e-208 care produce tot 100 kW și costă de la 35.500 de euro (cu TVA) în țara noastră.
Desigur, în cazul tuturor modelelor pur electrice trebuie să scădem din prețul lor și valoarea eco tichetelor oferite de statul român.

Volkswagen ID. 2all va fi lansat în Europa în 2025. Deci poate că și prețurile rivalilor săi vor scădea până atunci.

Tracțiune față și autonomie de 450 km

ID. 2all va fi primul model electric Volkswagen cu tracțiune față construit pe platforma MEB. Este vorba despre o evoluție a platformei tehnice MEB, în varianta Entry (de bază). Va avea un motor electric montat la puntea din față. Cel puțin în cazul conceptului, motorul dezvoltă 166 kW (226 CP). Aceste resurse îi sunt suficiente pentru a demara de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 7 secunde. Însă va fi interesant de văzut dacă varianta cu preț sub 25.000 de euro va genera tot 226 CP.

Iar, deși încă nu este comunicată oficial capacitatea bateriei sale, ID. 2all promite că va înregistra autonomie de până la 450 km (WLTP).

Se va încarcă cu 11 kW de la surse AC (curent alternativ), precum și de la prize casnice. Iar dacă este cuplat la o stație rapidă de tip DC (curent continuu), are nevoie de aproximativ 20 de minute pentru a încărca bateria de la 10 la 80% din capacitatea ei. Însă Volkswagen nu precizează și puterea de încărcare de la stații DC.

Volkswagen ID. 2all aduce noutăți la capitolele design și interfață digitală

Constructorul german a avut grijă să traseze o identitate estetică dedicată modelelor electrice ID. Însă conceptul ID. 2all marchează schimbări la nivel de design. Putem observa asta în mod deosebit în ceea ce privește aspectul farurilor, calandrului și stopurilor.

De asemenea, la interior se remarcă noua interfață digitală. Instrumentarul de bord din spatele volanului are un ecran mai mare, de 10,9 inch (27,7 cm). Dimensiuni substanțial crescute are și ecranul tactil din centrul planșei de bord. Acesta are diagonală de 12,9 inch (32,7 cm). Putem remarca și noul design al butoanelor rotative de pe volan și din centru planșei de bord. Acestea seamănă cu butoanele rotative întâlnite la Skoda.

ID. 2all va avea dotări avansate pentru segmentul său

Volkswagen menționează o listă foarte generoasă de dotări pentru ID. 2all. Va avea sisteme avansate de asistare a condusului, precum fauri IQ.LIGHT cu matrice LED, Travel Assist (un sistem pentru condus parțial automatizat), sau Park Assist Plus (un sistem care face automat manevre de parcare și are funcția de a memora anumite manevre).

De asemenea, ID. 2all va avea plafon panoramic de dimensiuni mari și scaune reglabile electric, care au și funcție de masaj.

Volkswagen va lansa 10 modele electrice noi, până în 2026, unul mai ieftin de 20.000 de euro

ID.2-ul va fi doar unu dintre cele 10 modele pur electrice pe care Volkswagen confirmă că le va lansa până în 2026. Doar în 2023 vor debuta ID.7 (așa-zis-ul Passat electric), varianta cu ampatament lungit a van-ului ID. Buzz, precum și varianta actualizată a hatchback-ului compact ID.3. Un nou SUV compact electric va fi lansat în 2026, iar Volkswagen anunță că pregătește inclusiv un model electric care va fi vândut cu prețuri chiar mai mici de 20.000 de euro.

În prezent, cel mai ieftin model electric Volkswagen este micul e-UP!, care costă în România de la 27.558 de euro cu TVA inclus și dezvoltă 61 kW (83 CP). E posibil ca noul electric mai ieftin de 20.000 de euro să fie urmașul lui e-UP!. Cert este că va rivaliza cu Dacia Spring.

În clipurile video de jos puteți vedea testele noastre cu Volkswagen ID.3 și Dacia Spring:

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account