Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE este cel mai puternic model de serie din istoria Mercedes-AMG. Și debutează în România cu propulsie plug-in hybrid de 843 CP.
Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE deschide pentru divizia din Affalterbach capitolul propulsiilor electrificate. Lansarea sa pe piața din Europa a avut loc în aprilie 2022. Iar modelul poate fi deja comandat inclusiv în România, cu prețuri care pornesc de la 205.290 de euro (cu TVA inclus).
Mercedes-AMG a optat pentru configurație plug-in hybrid pentru a crea cea mai puternică propulsie din gama sa
Sistemul de propulsie plug-in hybrid al modelului Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE dezvoltă în total 843 CP (620 kW). Cuplul său este uriaș, având o valoare maximă de 1.470 Nm. Aceste resurse impresionante sunt produse de tandemul format dintr-un motor V8 biturbo de 4 litri, care livrează 639 CP (470 kW) și 900 Nm, și un motor electric, care generează 204 CP (150 kW) și 320 Nm.
Forța colosală produsă de sistemul plug-in hybrid este gestionată de sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+. Acesta distribuie cuplul între punți în raport complet variabil. Mai mult de atât, șoferul poate selecta și un mod special pentru Drift.
Totodată, componentele propulsiei au fost grupate astfel încât greutatea să fie echilibrată între cele două punți. Motorul V8 și transmisia automată cu 9 trepte își păstrează amplasarea tradițională la puntea din față. Iar la puntea din spate este montată unitatea electrică formată din motorul electric, diferențialul cu alunecare limitată și o transmisie cu 2 trepte. Deasupra unității electrice se află bateria de performanță înaltă dezvoltată de Mercedes-AMG.
Baterie cu tehnologii inspirate din Formula 1
Constructorul german menționează că în proiectarea acestei baterii litiu-ion s-a inspirat din tehnologiile pe care le folosește pentru monopostul din Formula 1 (Mercedes-AMG Petronas F1). Bateria de 400 de volți beneficiază de soluții de răcire speciale și susține o putere continuă de 70 kW și un maxim de 150 kW în reprize de câte 10 secunde.
Performanțe de supercar
Toate aceste tehnologii sofisticate, precum și forța brută a propulsiei plug-in hybrid, se traduc în performanțe pe măsură. Deși cântărește 2.380 de kilograme, marele coupe cu 4 uși Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 2,9 secunde și atinge viteza maximă de 316 km/h.
Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE poate rula în mod pur electric
Capacitatea de 6,1 kWh a bateriei îi oferă modelului Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE autonomie electrică de până la 12 km (WLTP). Iar în regim pur electric se poate rula cu viteze de până la 130 km/h. Gran coupe-ul plug-in hybrid are la bord un cablu pentru încărcare cu până la 3,7 kW de la surse AC. Deci alimentarea cu electricitate poate fi făcută la stații publice, wallbox-uri, dar și prize casnice.
Încărcare bateriei se face și în mers prin intermediul sistemului de frânare regenerativă. Șoferul poate alege între 4 moduri de funcționare a frânării regenerative, în care diferă intensitatea decelerării când este ridicat piciorul de pe accelerație. Unul dintre moduri se numește RACE și a fost conceput special pentru a menține o forță regenerativă discretă, fără a influența răspunsul previzibil al decelării.
Tehnologii pentru un înalt nivel de control dinamic
Pentru un control dinamic cât mai bun, Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE este echipat standard cu un sistem de frânare avansat. Acesta utilizează discuri din ceramică și carbon la toate cele patru roți. Discurile au dimensiuni mari, de 420 x 40 mm la puntea față și 380 x 32 mm la puntea spate.
Tot din echiparea standard face parte și suspensia AMG RIDE CONTROL+. Aceasta are la bază suspensia pneumatică cu control automat al gărzii la sol. Și este combinată cu sistemul de amortizare adaptivă controlat electronic.
Mai multe detalii despre dotările și prețurile din România ale modelului Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE puteți afla accesând configuratorul virtual din site-ul mercedes-benz.ro.