ŠKODA ENYAQ RS iV primește propulsia electrică de top, care a debutat în gama constructorului ceh odată cu modelul ENYAQ COUPÉ RS iV.
Propulsia cu 220 kW (299 CP) transformă versiunile RS ale modelelor electrice ENYAQ iV în cele mai puternice și performante modele din gama ŠKODA. Iar lansarea lui ŠKODA ENYAQ RS iV are loc odată cu depășirea volumului de 100.000 de exemplare ENYAQ iV și ENYAQ COUPÉ iV produse până în prezent.
Performanțele modelului ŠKODA ENYAQ RS iV
Deși este un automobil cu spațiu generos pentru o familie, ŠKODA ENYAQ RS iV se distinge și prin performanțele sportive. Atuurile sale pentru latura practică sunt ampatamentul de 2.768 mm și portbagajul de 585 de litri.
Însă are câte un motor electric la fiecare punte și dezvoltă 220 kW (299 CP) și 460 Nm. Astfel, sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde. Și atinge viteza maximă de 180 km/h (cu 20 km/h mai mult decât modelele ENYAQ iV cu motorizări inferioare).
Autonomie electrică de peste 500 km
ŠKODA ENYAQ RS iV promite autonomie electrică de peste 500 km (WLTP), având o baterie litiu-ion cu o capacitate de 82 kWh.
Puterea de încărcare a bateriei de la stații DC (curent continuu) este de 135 kW. Când este conectată la o asemenea sursă are nevoie de 36 de minute pentru a încărca bateria de la 10 la 80% din capacitatea ei.
Iar când este alimentată de la surse AC (curent alternativ), ENYAQ RS iV are putere de încărcare de 11 kW.
Ținută de drum dinamică
Performanțele modelului ENYAQ RS iV nu se rezumă la timpi de accelerare sau viteză. În primul rând ținuta de drum stabilă se datorează faptului că bateria este montată în podea, ceea ce coboară centrul de greutate. Iar șasiul este calibrat pentru un comportament mai sportiv decât restul modelelor din gamă. De exemplu, ENYAQ RS iV este echipată standard cu suspensii sport și sistem de direcție cu asistare progresivă.
De asemenea, este disponibil opțional sistemul adaptiv pentru controlul șasiului (Adaptive Chassis Control – DCC). Acesta monitorizează constant condițiile și solicitările din timpul condusului și ajustează automat răspunsul amortizoarelor. La acestea se adaugă faptul că șoferul poate comuta între patru moduri de rulare predefinite: Eco, Comfort, Normal și Sport. Dar sistemul Drive Mode Select permite șoferului să ajusteze el setările care influențează răspunsul dinamic al mașinii.
Totodată, există și un profil de rulare denumit Traction. Calibrările ținutei de drum sunt în acest caz adaptate pentru suprafețe de rulare care au aderență redusă și nu sunt asfaltate. Mai exact, modul Traction asigură că până la viteze de 20 km/h mașina merge cu tracțiune integrală.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu modelul ŠKODA ENYAQ iV. Pentru mai multe teste cu noile mașini electrice vândute în România vă invităm să accesați canalul nostru de You Tube.