Jeep Avenger a fost dezvăluit la Paris Motor Show (în octombrie 2022) și face parte din strategia mărcii americane de a oferi patru modele pur electrice în Europa, până în 2025.
Avenger este un SUV de talie compactă, care măsoară 4,08 metri în lungime și este deci mai scurt cu 16 cm decât modelul Jeep Renegade. Va sosi în Europa în 2023 și se adresează segmentului de clasă B care este foarte disputat. Mai exact, segmentul SUV-urilor de clasă B generează anual în Europa vânzări de 2,2 milioane de exemplare. Adică 1 din 5 automobile noi comercializate pe continent se înscriu în această clasă.
Așadar, Jeep Avenger profită de popularitatea acestui segment de piață. Și mizează pe un design distinct și o propulsie electrică a cărei prioritate este eficiența.
Autonomie și putere de încărcare
Jeep precizează că bateria lui Avenger a fost supusă la teste care au însumat 2 kilometri. Aceasta este produsă de grupul Stellantis, din care face parte și marca Jeep, și are capacitate de 54 kWh. Avenger este creditat cu autonomie electrică de 400 km în regim WLTP, sau 550 km în condițiile de rulare din traficul urban.
Sistemul electric de 400 de volți al lui Jeep Avenger are o putere maximă de încărcare de 100 kW. Astfel, când este conectat la o stație rapidă (DC – curent continuu) care livrează electricitate cu acest nivel de putere, are nevoie de 3 minute pentru a acumula energie suficientă pentru parcurgerea a 30 km. Jeep subliniază că în medie europenii circulă 30 km în fiecare zi cu mașina.
Deci necesarul de energie pentru drumurile obișnuite dintr-o zi poate fi încărcat în cele 3 minute amintite în cazul stațiilor DC. Iar în 24 de minute se realizează încărcarea bateriei de la 20 la 80% din capacitatea ei, când se alimentează cu electricitate de la stații DC.
De la sursele AC (curent alternativ), Jeep Avenger se alimentează cu o putere de 11 kW. În această situație încărcarea bateriei de la 0 la 100 % din capacitatea ei durează 5,5 ore.
Jeep Avenger are tracțiune la puntea din față și un singur motor electric
Motorul electric al lui Jeep Avenger dezvoltă 115 kW, adică 156 CP, și cuplu de 260 Nm. Și, cu toate că a configurat modelul Avenger doar cu tracțiune la puntea din față, Jeep se mândrește cu faptul că acesta are cea mai permisivă gardă la sol din segmentul său. Adică are o gardă la sol de 200 mm. Avenger are și unghiuri de atac și degajare permisive: 20 de grade, respectiv 32 de grade. Iar bateria, care este amplasată în podea, beneficiază și de protecție din partea unor scuturi.
Totodată, Avenger utilizează eficient și versatil resursele motorizării electrice. Deoarece este primul model Jeep cu tracțiune față care dispune standard de sistemul Selec-Terrain. Acesta permite șoferului să comute oricând între 6 moduri de rulare. Pe lângă modurile Normal, Eco (pentru consum eficient) și Sport, pot fi selectate și modurile Snow (pentru tracțiune pe drumuri acoperite cu zăpadă și gheață), Mud (pentru aderență pen trasee cu noroi) și Sand (care limitează riscul de a rămâne blocat în nisip).