Lotus Eletre va fi doar primul membru dintr-o gamă de modele electrice pe care le va lansa marca britanică. Iar acum Lotus ne oferă informații despre prețurile și specificațiile acestui Hyper-SUV electric pentru piețele din Europa.
Preț Lotus Eletre
Pentru prețul modelului Lotus Eletre în Europa luăm drept reper sumele anunțate în Germania. Astfel, varianta de bază care dezvoltă 603 CP și 710 Nm prețurile pornesc de la 95.990 de euro. Acest model atinge viteza maximă de 258 km/h, accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și este creditat cu autonomie electrică de 600 km (WLTP).
Pentru versiunea Lotus Eletre S prețurile încep în Germania de la 120.990 de euro, deși puterea, performanțele și autonomia sunt la același nivel cu modelul de bază. Însă echiparea sa este mai amplă și include dotări precum spoilerul activ, ușile cu sistem soft close, sistem de purificare a aerului din habitaclu și un sistem audio cu 23 de difuzoare și 2.160 W.
Vârful de gamă este Lotus Eletre R. Acesta costă de la 150.990 de euro. Și generează 905 CP și 985 Nm, care îi permit să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 2,95 secunde. Viteza sa de top este 265 km/h. Iar autonomia maximă este cotată la 490 km (WLTP).
Specificațiile tehnice ale Hyper-SUV-ului
Lotus Eletre este un SUV de talie mare. Măsoară 5.103 mm lungime și are ampatament de 3.019 mm, care se traduce în spațiu generos pentru pasageri. Iar portbagaj are volum de 611 sau 688 litri, în funcție de configurarea habitaclului cu 4 sau 5 locuri. De asemenea, garda la sol este de 187 mm dacă se aleg jantele de 20 inch sau 194 mm dacă se optează pentru jante de 22 și 23 inch.
Impozantul Hyper-SUV proiectat în UK și Germania și produs în China promite abilități dinamice demne de renumele Lotus. În acest sens are sistem de direcție integrală, care îi permite să vireze și cu roțile posterioare. Și, mulțumită faptului că are câte un motor electric amplasat la ambele punți, beneficiază și de tracțiunea integrală. De asemenea, tracțiunea integrală este completată de sistemul de vectorizare a cuplului cu ajutorul frânării. Apropo de frâne, acestea utilizează discuri din material compozit care conține ceramică și are etriere cu 10 pistonașe.
Baterie mare și sistem de încărcare rapid
Bateria de capacitate mare, de 112 kWh, este amplasată în podea, ceea ce înseamnă un centru de greutate scăzut. Iar asta avantajează stabilitatea dinamică.
În plus, Lotus Eletre are un sistem electric de 800 de volți. Un atuu esențial al acestuia este că permite o putere de încărcare a bateriei de până la 350 kW, când mașina este conectată la o stație rapidă de tip DC (curent continuu). Mai exact, dacă Lotus Eletre este cuplat la o stație care furnizează 350 kW, are nevoie de 20 de minute pentru a acumula energia suficientă parcurgerii a 400 km. Totodată, Lotus Eletre se poate alimenta și de surse AC (curent alternativ). În cazul acesta puterea lui de încărcare este de până la 22 kW.
CLICK AICI pentru a vedea mai multe detalii despre dotările lui Lotus Eletre.
În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu BMW iX M60, care este un rival direct al modelului de bază Lotus Eletre.