Racing MIMI este primul model MINI electric modificat pentru competiții. Iar proiectul susținut de BMW Group România este realizat 100% în țara noastră. Și în 2022 Racing MIMI a avut un calendar competițional încărcat. Însă încheie anul într-un mod festiv, luând rolul de mașină a lui Moș Crăciun.
Aventura a fost captată într-un pictorial realizat de Flavius Croitoriu, un tânăr fotograf care s-a remarcat mulțumită pozelor pe care le face în competițiile de motorsport din România. Echipa Engage Engineering, care se ocupă de dezvoltarea tehnică a proiectului Racing MIMI a împodobit mașina de curse cu 1.060 de lumini LED. Iar de plafonul lui Racing MIMI a fost ancorat un pod de Crăciun, la rândul plin de luminițe colorate.
Dar povestea nu se rezumă la acest look festiv. La volanul lui Racing MIMI a urcat însuși Moș Crăciun, care a condus mașina în Brașov, pentru a transmite un mesaj de sărbătoare în orașul unde se află garajul echipei tehnice Engage Engineering. Pictorialul cu Racing MIMI pilotat de Moș Crăciun a fost realizat de Flavius Croitoriu pe șoselele din orașul Brașov, cât pe urcarea spre Poiana Brașov, care face parte din traseul tradițional al etapei din Campionatul Național de Viteză în Coastă.
În 2022, Racing MIMI EVO a marcat o evoluție importantă a specificațiilor tehnice
De trei ani de zile Racing MIMI își îmbunătățește performanțele. Iar această sarcină a fost preluată de specialiștii Engage Engineering. Astfel, anul acesta proiectul a fost redenumit Racing MIMI EVO pentru a sublinia numeroasele optimizări primite.
Esențială pentru performanțele unei mașini de curse, masa a fost redusă cu peste 150 kg. Drept urmare, greutatea lui Racing MIMI EVO a scăzut la 1.270 kg. În acest scop au fost înlocuite portierele cu unele din fibră de sticlă și plexi, tot fără ramă, la fel ca ușile de serie. De asemenea, a fost redus numărul afișajelor și butoanelor din planșa de bord și a fost instalat un sistem de răcire suplimentat.
Mai mult de atât, Racing MIMI EVO a primit și un diferențial față cu alunecare limitată și raport de BMW i3s. Acesta a fost dezvoltat împreună cu Drexler, o companie specializată din Germania. Se menționează în comunicatul de presă că acest diferențial este disponibil în piața aftermarket. Poate fi comandat online la nivel mondial pentru autoturisme electrice din clasa mică și compactă, cum sunt BMW i3/i3s și MINI Cooper SE. Iar instalarea pe Racing MIMI EVO reprezintă o inițiativă românească care generează o premieră de tuning în piața mașinilor electrice.
Racing MIMI a avut în 2022 un sezon competițional aglomerat
În competițional 2022 Racing MIMI a avut o agendă plină. Cu 15 curse care au fost desfășurate în 3 campionate și 9 evenimente importante din afara competițiilor. Iar îmbunătățirile de ordin tehnic, experiența echipei și strategiile de pilotaj au condus la timpi considerabili mai buni înregistrați în competiții. În unele etape Racing MIMI a fost și cu peste jumătate de minut mai rapid decât în 2021. A fost cel mai bun an competițional. Și cea mai bună performanță a fost o clasare pe locul al optulea și primele puncte pentru la Open în cursa de la Măghirani.
Colegul nostru Andrei Barbu, care coordonează proiectul media MotorVlog, a fost pilotul oficial al lui Racing MIMI în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Iar Horia Platona, inginerul-șef al proiectului, l-a înlocuit pe Andrei în două etape (la Câmpulung și Harghita). Asta a reprezentat o șansă de teste cu rol foarte important în dezvoltarea proiectului.
Performanțe în Super Rally și noul Campionat de Vehicule Electrice
BMW Group România și Engage Engineering ne oferă și un rezumat al participării lui Racing MIMI în Super Rally și Campionatul de Vehicule Electrice. În aceste ocazii la comanda lui MIMI s-au succedat piloți, jurnaliști și invitați speciali:
„Horia Platona a continuat participările cu trei curse la Super Rally. Cea mai importantă performanță a venit la București, cu un loc trei în clasa două roți motrice, împotriva unor competitori importanți. Performanța a venit într-o luptă a sutimilor cu piloți cu palmares valoros, majoritatea pilotând automobile pe benzină, de putere similară, în pregătire de cursă după specificații de fabrică. Rezultatul a marcat o premieră importantă în România – primul podium al unei electrice în luptă directă cu automobile convenționale într-o competiție de vârf a Federației Române de Automobilism Sportiv.
În noul Campionat de Vehicule Electrice, organizat după regulamentul etapelor de Super Slalom, MIMI a participat la patru etape cu un total de nouă piloți. De fiecare dată a câștigat clasa de sub 250 CP și a obținut cel puțin locul al doilea în clasamentul Sport și Open – singurii competitori puternici fiind modelele cu o putere de două sau trei ori mai mare.
La Ploiești, Horia Platona a concurat alături de câștigătorii British Challenge din campionatul de sim racing Racing League Romania, Dragoș Simion și Mihai Șuțeanu, obținând în total șase clasări pe podium și trei victorii în 3 categorii.
La următoarele etape, alături de Horia Platona au participat Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România, dar și oamenii de media Marian Andrei, Alexandru Hash și Cornel Șocariciu. Un alt moment special a fost marcat la Pitești, când jurnalistul Constantin Ciobanu a participat alături de fiica lui, Irina, în vârstă de numai 11 ani.”
MIMI a marcat o premieră și pentru un pilot cu dizabilități
Racing MIMI a scris istorie încă din 2021 și prin faptul că la volanul său un pilot tetraplegic a putut participa în premieră într-o competiție automobilistică. Este vorba despre pilotul Ciprian Lupu, care continuă să inspire atât echipa proiectului Racing MIMI și comunitatea motorsportului românesc, cât și orice persoană cu dizabilități.
Ciprian este primul pilot cu dizabilități care a concurat în România la o competiție cu mașini. Și are deja un titlul la debutanți în Campionatul Național de Raliuri. Iar în 2023 se va alinia la start cu un model Clio Rally5. Însă la etapa din Mangalia a Campionatului Național de Super Slalom din 2022, Ciprian a revenit la volanul lui Racing MIMI. Astfel MIMI poartă cu bucurie logo-ul Fundaţiei Motivation România. Aceasta este o organizaţie nonguvernamentală, nonprofit, creată pentru a veni în sprijinul copiilor şi adulţilor cu dizabilităţi.
Racing MIMI s-a remarcat și la evenimente din afara competițiilor, fiind un ambasador pentru mobilitatea electrică
În comunicatul de presă publicat de BMW Group România ne sunt prezentate și numeroasele evenimente și proiecte prin intermediul cărora Racing MIMI a promovat în 2022 mobilitatea electrică și în afara motorsportului:
„MIMI a avut o agendă plină și în afara competițiilor, cu abordări foarte variate, ducând povestea mai departe către grupuri-țintă foarte diferite.
Racing MIMI și-a păstrat titlul neoficial de <<cea mai rapidă galerie de artă din lume>>. În colaborare cu Galeria de Artă Galateca, a primit pe acoperiș o lucrare realizată de artistul Bogdan Cazacincu. A fost pentru prima dată când a fost realizată o pictură live, direct pe acoperișul mașinii.
La Poli Auto Fest, MIMI s-a prezentat și a inspirat comunitatea de studenți, în timp ce la Brand Minds a avut o scenă specială în cadrul celui mai mare eveniment de business din Europa Centrală și de Est. Aici a fost marcată o altă premieră – un slalom spectaculos folosind ca decor cea mai puternică instalație indoor de lasere din România. Invitat special a fost Horia Tecău, unul din cei mai valoroși jucători de tenis din istoria României.
În cadrul unui parteneriat unic, MIMI a fost prezentat pe scena TEDx Băneasa cu o poveste despre angajamentul de autodepășire. În același timp, a promovat evenimentul cu o inscripționare specială.
MIMI a mai fost prezentat la atât la Transylvania Classic, o competiție de regularitate pentru automobile electrice desfășurată în Sibiu și în zonele adiacente, cât și într-o serie de evenimente pentru invitați speciali și presă. Notabilă este o altă premieră – la invitația MINI Polonia, MIMI a avut mai multe demonstrații pentru clienți și presă pe un circuit de lângă Varșovia, alături de modele John Cooper Works. A fost prima prezență internațională de acest fel a unui automobil de curse. Proiectele s-au încheiat în noiembrie, când o echipă de televiziune din Portugalia a filmat cu MIMI la București.
În total, zeci de mențiuni și prezentări în presă, la televiziuni, reviste de specialitate și online, dar și sute de mențiuni în social media au făcut cunoscută povestea MIMI la nivel internațional către mai multe zeci de milioane de oameni. Fără deschiderea media, proiectul nu ar fi putut avea succes.
Cu numărul de concurs 128, MIMI a făcut o incursiune specială în istorie – este numărul primei participări a lui Niki Lauda într-o competiție. A fost în 1968, cu un Mini, într-o cursă de coastă.
Racing MIMI a inspirat – Sorin Ghişoi, pionierul participărilor electrice în competiţiile naţionale, a renunţat la primul său proiect electric pentru a semna mai multe participări cu un MINI Cooper SE pregătit de echipa sa. În acelaşi timp Engage Engineering se pregăteşte de lucru la un nou MINI Cooper SE în 2023.”
Echipa proiectului Racing MIMI și partenerii acestui proiect
Șirul lung de proiecte, performanțele și numeroasele premiere speciale nu ar fi fost posibile fără o echipă dedicată. Anya Maria Gherghina a venit cu proiecte creative și a asigurat coordonarea proiectului. Alături de cei 11 piloți din acest sezon, echipa Engage Engineering a pregătit excelent Racing MIMI EVO. Aceasta a fost alcătuită din Horia Platona, Andrei Necula, Costin Păunescu, Andrei Kerekes și Liviu Nossa. Consultanță și suport tehnic din partea BMW România a oferit Vlad Schirca.
Tot parte din echipă au fost partenerii din acest an. Renovatio e-charge, cea mai mare rețea de stații de încărcare din România, a dat energie proiectului. UniCredit Leasing, cu multe proiecte în motorsport, a fost un susținător valoros și partener în proiectul special Brand Minds. Michelin a asigurat anvelopele proiectului, în mai multe momente pe circuit sau chiar în competiții MIMI strălucind chiar și cu anvelope de stradă Michelin Pilot Sport.