Noul Mercedes-Benz GLC va ajunge în showroom-urile din Europa în toamna lui 2022. Va avea doar propulsii electrificate și aduce noi funcții pentru rularea în off-road, precum și funcții de conectivitate inclusiv cu casele inteligente.
Noul Mercedes-Benz GLC are propulsii plug-in hybrid cu benzină sau diesel, toate cu autonomii de peste 100 km
Bateria cu o capacitate totală de 31,2 kWh promite autonomie electrică de peste 100 km (WLTP) pentru toate versiunile de propulsie plug-in hybrid. Sistemul de încarcare poate primi 11 kW de la stații AC precum un wallbox. Dar opțional, noul Mercedes-Benz GLC poate fi încărcat și cu 60 kW de la stații DC. În acest caz durează 30 de minute un ciclu complet de încărcare a bateriei.
Cu excepția modului de rulare SPORT, șoferul poate alege între 3 intensități pentru intervenția frânării regenerative, care încarcă bateria. De asemenea, poate fi selectat modul de rulare exclusiv electric, în care GLC poate atinge viteza maximă de 140 km/h. Iar SUV-ul are și un mod care permite conservarea resurselor bateriei, pentru a fi folosite ulterior, de exemplu când se circulă în oraș.
GLC este la rândul său grijuliu cu eficientizarea consumului de energie. Și folosește în acest sens așa-zisul „asistent eco”. Acest sistem folosește informațiile de sistemul de navigație și ia în calcul inclusiv diferențele de nivel. De asemenea, folosește informațiile de la senzorii și camerele sistemelor de asistare a condusului. Pe baza acestor repere, mașina știe să decelereze automat și să-și ajusteze viteza din timp, când știe că se apropie de un alt vehicul, de un sens giratoriu, de un viraj mai strâns sau de o porțiune de drum aflată în pantă.
Ce specificații au propulsiile plug-in hybrid?
Sunt propuse două modelele plug-in hybrid cu motoare cu benzină și unul cu motor diesel. Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic are propulsor de 2 litri, cu 4 cilindri și alimentat cu benzină. Această motorizare dezvoltă per ansamblu 313 CP și 550 Nm. Motorul electric produce 100 kW și 440 Nm, în timp ce propulsorul cu benzină livrează 150 kW (204 CP) și 320 Nm. Autonomia lui GLC 300 e 4MATIC este de 104-120 km (WLTP).
Sistemul plug-in hybrid al lui Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC produce 381 CP și 650 Nm. Are tot motor de 2 litri cu 4 cilindri, dar acest dezvoltă 252 CP și 400 Nm. Iar motorul electric generează 100 kW și 440 Nm. Autonomia lui GLC 400 e 4MATIC este de 104-120 km (WLTP).
Alternative plug-in hybrid diesel este Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC. Acest model produce 335 CP și 750 Nm. Și folosește un propulsor diesel de 2 litri, cu 4 cilindri, care livrează 197 CP și 440 Nm. Motorul electric contribuie cu 100 kW și 440 Nm. Autonomia electrică este de 102-117 km (WLTP).
Noul Mercedes-Benz GLC este oferit cu trei motorizări mild-hybrid cu benzină sau diesel
Sistemul mild-hybrid de 48V al propulsoarelor cu 4 cilindri integrează un starter-generator care generează 17 kW (23 CP) și cuplu de 200 Nm. Cu aceste resurse preia din sarcinile motorului, pentru reducerea consumului de combustibil, sau livrează un boost de putere, de exemplu când se accelerează în timpul depășirilor.
Modelul Mercedes-Benz GLC 200 4MATIC are motor de 2 litri cu benzină și produce 204 CP și 320 Nm, la care se adaugă surplusul temporar de putere oferit de starterul-generator.
GLC 300 4MATIC are motorizarea de 2 litri cu putere superioară. Dezvoltă 258 CP și 400 Nm.
Iar cei care preferă propulsia diesel pot alege modelul GLC 220 d 4MATIC. Are motor de 2 litri care produce 197 CP și 440 Nm.
Ținută de drum versatilă, cu mai multe funcții pentru mers în off-road
Indiferent de motorizarea aleasă, noul Mercedes-Benz GLC este echipat cu o transmisie automată cu 9 trepte, precum și cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.
Mod de rulare off-road și funcție de „capotă transparentă”
Șoferul poate selecta noul mod de rulare special pentru off-road. Acesta afișează inclusiv în head-up display gradientul și înclinarea drumului, precum și busola și unghiul de virare al roților. Iar în modul off-road rețeaua de camere video care oferă o vedere împrejurul mașinii are și funcție de „capotă transparentă”. Mai exact, camera video frontală filmează suprafața peste care se rulează. Iar în ecranul central din planșa de bord sunt redate aceste imagini, peste ele fiind ilustrată în timp real poziția exactă a roților. Deci e ca și cum ai putea vedea printr-o capotă transparentă.
Suspensii pneumatice opționale
Dacă se optează pentru pachetul Engineering, atunci GLC este dotat atât cu sistem de direcție integrală, cât și cu suspensii pneumatice AIRMATIC, care oferă amortizare ajustabilă variabil. Modelele GLC plug-in hybrid au în echiparea standard suspensie pneumatică la puntea din spate, cu funcție de control a înălțimii gărzii la sol.
Tot opțional este și pachetul Offroad Engineering, care înalță garda la sol cu 20 mm și include un scut pentru podea și partea din față.
Cei care vor să accentueze caracterul dinamic, pot alege pachetul AMG Line, caz în care GLC are suspensii sport.
Sistem de direcție integrală, care virează și roțile din spate
Noul Mercedes-Benz GLC promite un nivel sporit de manevrabilitate, mulțumită sistemului de direcție integrală. Acesta reduce raza de bracaj cu 80 cm, până la 11 metri. Este avatajul faptului că roțile din spate pot vira cu un unghi de până la 4,5 grade. La viteze ce nu depășesc 60 km/h roțile posterioare virează în sens opus celor din față. Asta ajută SUV-ul să facă mai ușor manevrele de parcare. Iar la viteze de peste 60 km/h toate cele 4 roți virează în același sens, îmbunătățind stabilitatea.
Interfață digitală preluată de la Mercede-Benz Clasa S
O privire fugitivă ar putea crede că privește interiorul noului sedan de lux Clasa S. Această iluzie este cât se poate de justificată, mulțumită faptului că noul Mercedes-Benz GLS beneficiază de aceeași interfață digitală.
Are instrumentar de bord cu display de 12,3 inch (31,2 cm) și un ecran tactil dispus pe verticală în centrul planșei de bord, cu diagonală de 11,9 inch (30,2 cm). Opțional poate fi comandat și sistemul head-up display. Și, având cea mai recentă generație a sistemului infotainment MBUX (Mercedes‑Benz User Experience), noul GLC recunoaște și comenzile vocale pentru o multitudine de funcții.
De asemenea, MBUX permite conectarea de la volanul lui GLC cu sistemele de control ale casei inteligente. De exemplu, șoferul sau pasagerii lui GLC întreabă „Hey Mercedes, este cineva acasă acum”. Iar după ce verifică senzorii din casă, sistemul poate răspunde „Am verificat. Cea mai recentă mișcare a fost detectată în bucătărie, în urmă cu o oră.”
Pot fi controlate și aparatele inteligente de acasă, precum cele produse de Bosch sau Samsung. Șoferul poate întreba „Am uitat să reduc temperatura acasă?”, sau poate cere să fie reglată temperatura spunând „Setează căldura la 18 grade în toată casa.” Astfel, centrala termică este controlată de la volanul lui GLC prin simple cerințe exprimate verbal, într-un limbaj natural.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu modelele electrice EQA, EQB și EQC, precum și cu noua generație Clasa C. Pentru mai multe teste cu noile modele Mercedes-Benz disponibile în România vă invităm să accesați canalul nostru de YouTube.