Ford Ranger plug-in hybrid a fost lansat în cadrul IAA TRANSPORTATION. Noul pick-up electrificat este construit în Silverton, Africa de Sud, iar livrările către clienții din Europa vor începe în primăvara lui 2025.
Prețurile lui Ford Ranger PHEV pentru piața din România urmează să fie anunțate. Vă invităm să rămâneți la curent cu disponibilitatea noului pick-up electrificat, accesând și site-ul oficial ford.ro.
Ford Ranger plug-in hybrid oferă mai multă putere decât motorizarea V6 turbodiesel
Sistemul de propulsie plug-in hybrid al modelului Ranger din gama Ford Pro utilizează un motor Ford EcoBoost de 2,3 litri alimentat cu benzină. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 10 trepte și lucrează în tandem cu un motor electric care generează 75 kW.
Per ansamblu, sistemul plug-in hybrid livrează cel mai mare nivel de cuplu motor dintre toate propulsiile disponibile pentru versiunile Ranger de serie. Este vorba despre un cuplu maxim de 690 Nm. De asemenea, Ford Ranger PHEV produce per total 279 CP. Astfel, este mai puternic decât modelul Ranger cu motor V6 turbodiesel de 3 litri.
Noul sistem de propulsie PHEV 2,3 combină motorul Ford EcoBoost pe benzină de 2,3 litri și cutia de viteze automată cu 10 trepte cu un motor electric de 75 kW și o baterie de 11,8 kWh (net). Cuplul rezultat de 690 Nm este cel mai mare dintre toate versiunile de Ranger de serie, iar cu 279 CP, versiunea PHEV produce mai multă putere 4 decât un Ranger V6 turbodiesel de 3,0 litri.
Ford Ranger plug-in hybrid poate alimenta unelte electrice
Sistemul plug-in hybrid integrează și o baterie de 11,8 kWh (capacitate netă). Drept urmare, pick-up-ul înregistrează autonomii de rulare în mod electric ce pot depăși 45 km. Ford precizează că încărcarea bateriei durează mai puțin de patru ore, folosind un încărcător monofazat de 16 amperi. Iar șoferul poate gestiona utilizarea resurselor electrice, comutând între modurile de rulare: Auto EV, EV Now, EV Later sau EV Charge.
Totodată, Ford Pro a luat în considerare faptul că pick-up-ul este utilizat în diverse domenii de activitate precum construcțiile, agricultura, dar este ideal și pentru hobby-uri precum camparea în natură. Astfel, Ford Ranger plug-in hybrid este dotat cu sistemul Pro Power Onboard. Acesta elimină nevoia de a transporta un generator. Fiindcă Ranger PHEV ține locul acestuia, oferind posibilitatea alimentării uneltelor electrice.
Standard, sistemul livrează 2,3 kW. Dar clienții pot alege opțional și varianta care permite alimentarea uneltelor electrice și cu până la 6,9 kW. Iar asta îi ajută pe utilizatorii care folosesc unelte puternice, din diverse industrii sau domenii.
Propulsia plug-in hybrid susține susține transportarea unui nivel înalt de sarcină utilă
Modelul Ranger PHEV din gama Ford Pro poate transporta o sarcină utilă de până la o tonă și are o capacitate de tractare de 3.500 kg.
De asemenea, versatilitatea sa este asigurată și de sistemul de tracțiune integrală e-4WD. Acesta permite blocarea diferențialului de la puntea din spate și contribuie la capacitatea pick-up-ului electrificat de a se aventura în teren accidentat. Tot pentru a cutreiera în siguranță în off-road, bateria de tracțiune este amplasată într-un cadru creat special pentru a-i oferi protecție.
În clipul video de mai jos vă invităm să vedeți și testul nostru cu performantul Ford Ranger Raptor.