Mazda EZ-6 a fost dezvăluită la ediția din acest an a expoziției Auto China și va intra în producție până la finalul anului 2024. Noul model va fi disponibil cu propulsii electrice și plug-in hybrid și va fi comercializat, cel puțin pentru început, doar în piața dina China.
De altfel, Mazda EZ-6 va fi produsă în China de Changan Mazda Automobile Corporation Ltd.. Mai exact, noul sedan este rezultatul colaborării dintre Mazda Motor Corporation și Chongqing Changan Automobile Co., Ltd..
Design captivant, care inspiră eleganță și dinamism
Mazda EZ-6 se înscrie în rândul modelelor sedan de clasă medie, măsurând 4.921 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.485 mm înălțime. Iar designul său face să ne dorim și mai mult ca Mazda să comercializeze acest model și în Europa, ca un înlocuitor pentru actuala generație Mazda 6.
Eleganța și dinamismul pe care le denotă designul modelului Mazda EZ-6 se datorează liniilor fluide, armonioase, precum și profilului în stilul coupe-urilor cu 4 portiere. Este un limbaj de design pe care Mazda îl numește KODO – Soul of Motion (Sufletul Mișcării).
Iar principiul conform căruia este calibrată ținuta de drum a modelelor Mazda este Jinba-ittai, ceea ce înseamnă că șoferul și mașina devin o singură entitate, reflexele și simțurile lor fiind sincronizate, conectate. Mazda ne oferă specificații care susțin această atenție acordată abilităților dinamice și sinergiei pe care șoferul o percepe la volanul noului model EZ-6. De exemplu, în cazul modelului cu propulsie pur electrică greutatea mașinii este împărțită echilibrat (50:50) între cele două punți. Iar pentru un plus de stabilitate când se circulă cu viteze mari, Mazda EZ-6 are și un eleron integrat în hayon, care se ridică electric, în mod automat. Rolul său este de a crea apăsare aerodinamică pe puntea spate, ceea ce sporește stabilitatea mașinii.
Designul și semnăturile luminoase ale noilor blocuri optice subliniază la rândul lor avangardismul elegant al noului sedan. Iar grila frontală este reliefată puternic și, pentru prima oară, integrează lumini în părțile laterale ale ramei sale.
Mazda EZ-6 este propusă cu motorizări electrice și plug-in hybrid
Detaliile comunicate oficial despre propulsiile modelului Mazda EZ-6 sunt încă foarte rezumate. Specificațiile tehnice complete urmează să fie dezvăluite pe parcurs ce se va apropia data lansării pe piață.
Pentru moment, Mazda menționează că modelul EZ-6 cu propulsie 100% electrică va oferi autonomie de aproximativ 600 km. Și în comunicatul de presă este precizat că Mazda EZ-6 are tracțiune la puntea din spate. Iar varianta plug-in hybrid este creditată cu autonomie care poate depăși 1.000 km. Aceste estimări sunt conforme cu metoda de măsurare CLTC, specifică pieței din China. Și trebuie să precizăm că măsurătorile CLTC sunt de obicei ceva mai optimiste decât estimările WLTP aflate în vigoare în Europa.
Tehnologiile avansate pentru asistarea condusului includ parcarea controlată prin comenzi vocale
Mai sunt multe detalii tehnice de comunicat oficial despre Mazda EZ-6. De exemplu, noul sedan va beneficia de sisteme avangardiste pentru asistarea condusului și siguranței. Și se menționează în comunicatul de presă că Mazda EZ-6 va avea un sistem de parcare automată care poate fi controlat cu vocea, chiar și când șoferul s-a coborât de la volan. Ar fi util acest sistem când mașina trebuie parcată într-un spațiu îngust, sau când alte mașini au parcat prea aproape de EZ-6. Desigur așteptăm cu interes o detaliere și o demonstrație a modului în care funcționează controlarea vocală a manevrelor de parcare.
Controlul funcțiilor prin comenzi vocale, este implementat și în cazul noului sistem infotainment pe care îl va introduce în gama Mazda modelul EZ-6. Nu va lipsi controlul comenzilor prin gesturi. Și, după cum putem observa în pozele oficiale, planșa de bord integrează un instrumentar de bord complet digital, un ecran tactil de mari dimensiuni și head-up display (care proiectează diverse informații pe parbriz).
Nu în ultimul rând, este de remarcat atenția care a fost acordată materialelor rafinate și detaliilor din habitaclul sedanului Mazda EZ-6. De altfel, acesta este un trend pe care l-am apreciat la toate modelele Mazda din noua generație.