Marca italiană se asigură că noul Maserati GranTurismo împacă tradiția cu viitorul electrificat. Și îl oferă cu un motor cu 6 cilindri care transformă benzina într-o simfonie clasică, dar și în versiune pur electrică denumită Maserati GranTurismo Folgore.
Maserati GranTurismo Folgore are performanțe de supercar
Primul model 100% electric Maserati dispune de o propulsie cu trei motoare electrice, a căror putere este de câte 300 kW. Deci rezultă peste 1.200 CP, putere „instalată”. Însă forța care ajunge la roți este de 761 CP (560 kW), alături de un cuplu uriaș de 1.350 Nm, care este livrat instantaneu.
Astfel, în ciuda greutății de 2.260 kg, Maserati GranTurismo Folgore țâșnește de la 0 la 100 km/h în doar 2,7 secunde. Sprintul 0-200 km/h este realizat în 8,8 secunde. Iar viteza sa maximă este de 320 km/h. Aceste performanțe sunt reușite și datorită sistemul de tracțiune integrală asigurată de faptul că noul GT are două motoare electrice la puntea spate și unul la puntea din față.
Cu asemenea nivel de performanțe, Maserati GranTurismo Folgore va fi o ispită foarte greu de rezistat, mai ales pentru cei care doreau să-și cumpere un Porsche Taycan.
Difuzoare externe înlocuiesc eșapamentul clasic
GranTurismo Folgore promite să acompanieze performanțele și cu o coloană sonoră exaltantă. În acest sens, în comunicatul de presă se menționează că noul coupe alimentat de priză folosește un software care mixează sunetul propulsiei electrice și timbrul tipic unui V8 Maserati. Acest sunet procesat este apoi transmis atât prin difuzoarele audio din mașină, cât și prin difuzoare care emit sunetul în afara caroseriei. Această soluție digitală ține locul eșapamentului clasic, care lipsește în cazul modelului electric.
Sistem electric de 800 V care susține încărcare rapidă
Maserati GranTurismo Folgore beneficiază de un sistem electric de 800 V, cu o baterie litiu-ion care are capacitate totală de 92,5 kWh, din care 83 kWh sunt utilizabili. Sistemul de încărcare are o putere de până la 270 kW, când este cuplat la o stație DC (curent continuu) de 800 V. În acest caz, are nevoie de 5 minute de încărcare pentru a acumula energie suficientă pentru parcurgerea a 100 km. De la stații DC de 400 V Maserati GranTurismo Folgore se poate alimenta cu o putere de 50 kW. Iar de la surse AC (curent alternativ) primește 22 kW.
Bateria joacă un rol esențial în performanțele dinamice oferite de Maserati GranTurismo Folgore
Bateria este concepută pentru a livra performanță înaltă în ritm continuu. Mai exact generează o putere de 610 kW (peste 800 CP), pentru a ajuta sistemul de propulsie să livreze continuu 761 CP către roți.
GranTurismo Folgore poate distribui 100% din puterea disponibilă chiar și numai cu puntea spate. Sau poate livra până la 400 CP la o singură roată.
Iar pachetul de baterii nu este dispus pe toată suprafața podelei. Ci are o configurație în formă de T, bateriile nefiind amplasate și sub scaune. Modulele bateriei au fost puse în special de-a lungul canalului median. Această soluție a permis menținerea unei înălțimi cât mai joase a caroseriei (1.353 mm). Totodată amplasarea bateriei a coborât centrul de greutate, ceea ce favorizează stabilitatea dinamică.
Ținuta de drum a coupe-ului Maserati GranTurismo Folgore este strunită și cu ajutorul sistemului de vectorizare a cuplului, sistemului de frânare Brembo și suspensiilor cu perne de aer și amortizare controlată electronic.
Versiunile Maserati GranTurismo cu motorizare V6 alimentată cu benzină
Ropotul tradițional al cilindrilor nu va lipsi din repertoriul noii generații Maserati GranTurismo. Deoarece coupe-ul este propus din start și cu un motor V6 de 3 litri, disponibil în două variante de putere.
Versiunea Modena a modelului Maserati GranTurismo produce 490 CP și 600 Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și atinge viteza maximă de 302 km/h. Sprintul 0-200 km/h este realizat în 13 secunde.
Modelul mai puternic, denumit Trofeo, dezvoltă 550 CP și 650 Nm. Și folosește surplusul de putere pentru a goni de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde și de la 0 la 200 km/h în 11,4 secunde. Iar viteza sa maximă este de 320 km/h.
Toate modelele GranTurismo, indiferent dacă au propulsie electrică sau cu motor termic, au tracțiune integrală, ceea ce este o noutate pentru acest tip de model din gama Maserati.