Dacia Jogger HYBRID 140 va fi primul model cu propulsie hibridă din istoria mărcii. Iar constructorul anunță că Jogger-ul cu motorizare hibridă va putea fi comandat și în România începând din ianuarie 2023. Și va sosi în showroom-uri în martie 2023.
Încă nu sunt dezvăluite prețurile pentru România. Pentru moment, Dacia oferă drept reper prețurile din Franța, care încep de la 24.600 de euro.
Propulsie hibridă cu motor pe benzină și două motoare electrice
Propulsorul de 1,6 litri alimentat cu benzină dezvoltă 90 CP în cazul modelului Dacia Jogger HYBRID 140. Dar acest motor cu 4 cilindri lucrează împreună cu două motoare electrice. Este vorba despre un motor electric cu 50 CP și un starter generator. Drept urmare, sistemul de propulsie livrează per ansamblu 140 CP.
Lui Jogger HYBRID 140 îi lipsește ambreiajul și are o transmisie automată electrificată. Aceasta are patru trepte de viteză cuplate la motorul termic și două trepte cuplate la motorul electric desemnat pentru propulsie.
Sistemul de propulsie hibridă îi permite lui Jogger HYBRID 140 să pornească în mod electric. Adică silențios și cu vibrații reduse, ceea ce sporește confortul și în timpul rulării în traficul urban aglomerat. Și, desigur, electrificarea preia din sarcina la care este supus motorul termic, reducând astfel consumul de benzină.
Dacia Jogger HYBRID 140 promite autonomie de până la 900 km
Dacia Jogger HYBRID 140 are sistem de frânare regenerativă. Adică bateria sa auxiliară de 1,2 kWh (230V) este încărcată de fiecare dată când se decelerează sau se frânează. Așadar, bateria se încarcă în mers și nu necesită încărcare de la priză sau de la stații pentru mașini electrice.
În plus, șoferul poate selecta și modul B (Brake) pentru funcționarea transmisiei, caz în care intensitatea frânării regenerative crește. Drept urmare se poate conduce în oraș mai lejer, cu o singură pedală, așa cum se șofează și o mașină pur electrică.
Eficiența acestui sistem de propulsie hibrid se transpune și în autonomia care poate depăși 900 km (în ciclu mixt WLTP). Și, conform estimărilor comunicate de Dacia, Jogger HYBRID 140 poate parcurge în mod pur electric chiar și până la 80% din drumurile făcute în oraș. Și, în timpul rulării în traficul urban, poate înregistra consum de combustibil cu până la 40% mai mic decât s-ar obține cu un motor cu ardere internă și un stil de condus asemănător.
Iar Dacia oferă pentru bateria lui Jogger HYBRID 140 o garanție de 8 ani sau 160.000 km (în funcție de ce limită este atinsă mai întâi).
Instrumentar de bord special pentru Jogger-ul hibrid
Postul de conducere al modelului Jogger HYBRID 140 se distinge de cel al modelelor Jogger cu alte tipuri de motorizare. Instrumentarul său de bord integrează un ecran de 7 inch. Acesta afișează informații utile precum autonomia rămasă, nivelul de încărcare al bateriei, fluxul de energie al propulsiei etc..
Mai este de remarcat și frâna electrică, acționată de la un mic buton, care face parte din echiparea standard, la fel ca și cotiere dintre scaunele din față.
Și gama de culori va fi extinsă odată cu lansarea Jogger-ului hibrid. Pe lângă cele 6 culori deja oferite pentru vopseaua caroseriei va fi introdusă nuanța de gri Schiste.
Un vehicul de familie versatil, cu spațiu pentru 7 pasageri
Dacia Jogger HYBRID 140 va putea fi configurat cu 5 sau cu 7 locuri. Iar pe locurile opționale din al treilea rând pot sta și pasageri adulți. De asemenea, bateria auxiliară folosită de propulsie nu sacrifică spațiul util din habitaclu. Ci este amplasată sub podea, în compartimentul roții de rezervă. Același loc este ocupat și de rezervorul de GPL al modelului Jogger cu motorizare ECO-G 100.
Dacia Jogger se bucură de un succes însemnat la nivel european
Dacia a raportat peste 83.000 de comenzi și 51.000 de înmatriculări pentru modelul Jogger, de când acesta a fost lansat în martie 2022. Astfel, în mai puțin de un an Dacia Jogger a devenit al treilea cel mai bine vândut model din segmentul C al pieței din 21 de țări europene, cu excepția modelelor SUV.
Dacia ne mai spune că două treimi dintre clienții lui Jogger aleg motorizarea ECO-G 100 cu GPL. Tot două treimi preferă și cel mai scump nivel de echipare. Iar 55% dintre clienți optează pentru configurarea habitaclului cu 7 locuri.
Succesul modelului Jogger, care este construit în uzina Dacia din Mioveni, România, va primi un nou impuls odată cu oferirea propulsiei hibride.
În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu Dacia Jogger. De asemenea, puteți vedea testele noastre cu Dacia Spring și noua Dacia Duster, precum și impresiile noastre despre gama Dacia actualizată și conceptele Bigster și Manifesto.