Hyundai KONA va fi lansat în 2023 sub forma unei noi generații, care a fost concepută pornindu-se de la varianta sa cu propulsie pur electrică. Astfel și designul său reflectă un stil care duce mai departe designul modern și distinct al modelelor electrice Hyundai IONIQ 5 și Hyundai IONIQ 6.
Patru variante de motorizare
Hyundai încă nu ne oferă specificațiile motorizărilor pe care le pregătește pentru noile modele KONA. Acestea urmează să fie comunicate în următoarele luni de zile. Dar constructorul sud coreean anunță că vor fi disponibile opțiuni cu propulsie pur electrică, propulsie hibridă, dar și motorizări cu ardere internă, precum și o variantă N Line cu performanțe dinamice înalte.
Hyundai KONA se remarcă prin designul avangardist
Designul caroseriei inspiră robustețe, având contururi profilate pentru aripile roților. Și, pentru că s-a pornit proiectarea dându-se prioritate modelului electric vedem că nu există o grilă frontală propriu-zisă. În schimb decupajul spoilerului frontal este amplu.
Lumini cu temă inspirată de pixeli
Proporțiile caroseriei sunt puse în evidență și de așa zisele Seamless Horizon Lamps. Adică benzile subțiri de lumină care conturează marginea capotei și traversează hayonul. Atât în partea din față, cât și în partea din spate, sunt integrate proiectoare și elemente luminoase în extremitățile aripilor laterale care sunt reliefate considerabil.
Modelul KONA cu propulsie electrică se va distinge prin faptul că aceste benzi de lumină orizontale vor avea un aspect pixelat. Această temă de design în stilul pixelilor este tipică pentru identitatea estetică a modelelor electrice produse de Hyundai, după cum vedem în cazul IONIQ 5 și IONIQ 6. Chiar și jantele de 19 inch ale modelului KONA electric au design inspirat de această temă a pixelilor.
4 motoriză distinse cu 4 teme stilistice
În timp ce modelul KONA electric va avea aripile vopsite în culoare caroseriei, versiunile cu motorizări hibride sau cu ardere internă vor avea aripile cu bandouri de plastic negru. În acest mod se subliniază aspectul de SUV. Nu se comunică încă dacă va exista o variantă cu tracțiune integrală, dar se poate observa că modelul KONA are o gardă la sol mai permisivă.
Modelul sport KONA N Line se deosebește prin plafonul și capacele oglinzilor vopsite în negru, detalii care inspiră dinamism, precum eșapamentul cu ieșire dublă. De asemenea, echiparea N Line include un eleron, dar și un spoiler frontal care face să pară redusă garda la sol.
Un nou sistem pentru infotainment
Viitorul KONA va avea un interior inspirat de cel al modelului Hyundai IONIQ 5. Pe planșa de bord este amplasat un panou digital care integrează două ecrane, ambele cu diagonală de 12,3 inch. Este vorba despre instrumentarul de bord din spatele volanului și de ecranul tactil de lângă acesta.
Dimensiuni crescute pentru un habitaclu cu spațiu mai generos
Deși noul KONA se înscrie tot în segmentul SUV-urilor subcompacte, acesta a crescut în dimensiuni comparativ cu prima sa generație. Astfel, deși rămâne un automobil cu dimensiuni care îl ajută să se strecoare ușor în aglomerația urbană, KONA va avea și un plus de spațiu în habitaclu. Lungimea de 4.355 de mm a crescut cu 150 mm. Drept urmare, ampatamentul a câștigat 60 mm, ajungând la 2.660 mm. Iar lățimea caroseriei a evoluat cu 25 mm, până la 1.825 mm.