Preț Honda e: informații complete și test drive în România

Honda e este disponibilă în România cu preț de la 39.980 de euro cu TVA inclus. Și are o personalitate distinctă, care poate cântări mai mult decât argumentele pragmatice precum prețul și autonomia.

(Credit foto: Dragoș Savu)

Honda e arată ca un viitor automobil de colecție

Honda e îți oferă încă de la prima impresie o senzație clară că te afli la volanul unui viitor model de colecție. Iar aceasta este o calitate rară, într-o industrie unde e greu să te distingi printr-un design cu adevărat aparte.

De obicei, după un test cu o mașină electrică rămâi în minte mai mult cu cifre și calcule despre autonomie, timpi de încărcare, deduceri de subvenții de la stat etc. Și zic asta chiar fiind un fan al mașinilor electrice și al felului în care merg ele. Dar Honda e pare că a fost din start gândită pentru a-ți lăsa senzația că ești la volanul unui viitor clasic.
Este o mașină cu care te conectezi emoțional. De două decenii Honda acumulează experiență în dezvoltarea robotului umanoid Asimo și îmi pare că și citadina electrică a beneficiat de acest spirit insuflat în tehnologie.

Designul este futurist, dar totodată simplu și armonios, păstrând în proporții foarte mari aspectul conceptului Urban EV din 2017. Te întâmpină cu o ”mimică” pozitivă. Farurile îți dau senzația că ești privit de ochii unei ființe. Ele fac și un mic spectacol de lumini când te apropii și îți este recunoscută cheia. De parcă mașina s-ar bucura că o scoți din nou la plimbare.

În clipul video de mai jos poți vedea testul nostru cu Honda e. Pentru a rămâne la curent cu testele pe care le facem cu mașinile electrice disponibile în România, te invităm să te abonezi la canalul nostru de You Tube.

Cum se conduce Honda e?

Personalitatea estetică a modelului Honda e se reflectă și în comportamentul tonic de care dă dovadă. În România este oferită cu versiunea de 154 CP a motorului electric (disponibil și cu 136 CP în alte piețe). Acest motor livrează instantaneu către roțile punții din spate un cuplu de 315 Nm. Demarajul 0-100 km/h este realizat în 8,3 secunde. Iar viteza maximă este de 145 km/h.

Citadina are 3.894 mm lungime, roțile sunt amplasate cât se poate de aproape de marginile caroseriei, iar centrul de greutate este coborât, datorită amplasării joase a bateriei. Totodată, Honda precizează că greutatea mașinii este împărțită egal între cele două punți, care au suspensii independente.

Sistemul de direcție adaptivă oferă un feedback mai bun decât întâlnești de obicei la sistemele asistate electric. În plus, raza de bracare este foarte mică: numai 4,3 metri. Astfel, mașina se manevrează atât de ușor, încât îți este și rușine să folosești sistemul Honda Parking Pilot, care face manevrele de parcare în locul tău. Toate acestea ajută micul hatchback să se strecoare ca argintul viu prin aglomerația din oraș.

Ținuta de drum este completată și de un nivel de confort lăudabil. Caroseria nu are înclinări pronunțate, izolarea fonică merită note mari, iar suspensiile estompează denivelările cu un nivel de vibrații sau zgomot bine contenit.
Dacă vrei un răspuns și mai prompt al accelerației comuți din modul Normal în cel Sport. De asemenea, poți regla după bunul plac intensitatea cu care intervine frâna regenerativă, sau apeși butonul pentru modul în care conduci predominant doar cu o pedală.

Ce autonomie oferă Honda e?

În oraș apeși rar pedala de frână, fiindcă sistemul de frânare regenerativă decelerează foarte eficient, încărcând bateria în mers. Este un stil de șofat cu care te acomodezi repede în traficul aglomerat din oraș.

Și ajută bateria să ofere o autonomie urbană cât mai aproape de estimarea WLTP:  313 km cu jante de 16 inch,  282 cu jante de 17 inch. În regim combinat Honda e promite să străbată cu un “plin” de baterie până la 222, respectiv 211 km (în funcție de jante). Așadar autonomia poate fi suficientă chiar și pentru toate drumurile prin oraș de pe parcursul unei săptămâni. Spunem asta luând în calcul statisticile care raportează că un european circulă în medie 31 km pe zi.

Cât de rapid este sistemul de încărcare?

Pentru călătoriile mai lungi ai nevoie să îți planifici măcar opriri de jumătate de oră pentru alimentare. Bateria litiu-ion are capacitate de 35,5 kWh și îi sunt suficiente 31 de minute să se încarce până la 80% din capacitate la o stație de 50 kW. Deci, cam cât stai la o pauză de cafea și o gustare. Sistemul de încărcare este compatibil inclusiv cu stații rapide de 100 kW. Iar la o priză AC de 6,6 kW durează 4,1 ore încărcarea până la 100%.

Post de conducere cu interfață digitală avangardistă

Vedeți? Iar picăm pe panta cifrelor! Cert este că în pauza de încărcare ai ocazia să vezi câte priviri admirative atrage designul de concept car al mașinii. Iar odată revenit la volan reiei experiența condusului într-o ambianță serenă și ultra digitalizată, care te face să te simți ca într-un prototip futuristic.

Planșa de bord include 5 ecrane, iar oglinda retrovizoare din interior o poți comuta în modul de ecran conectat la o cameră video din spate.

Honda e are camere video și în locul oglinzilor exterioare. Acestea redau imaginile de rezoluție clară în ecranele de 6 inch care încadrează panoul de bord. Mi-a plăcut înălțimea la care sunt amplasate, precum și faptul că poți alege și un mod de vedere amplu, care reduce unghiul mort cu aproape 50% față de o oglindă retrovizoare convențională.
În continuarea instrumentarului de bord complet digital (8,8 inch) sunt două LCD-uri tactile (de câte 12,3 inch).
Șoferul și pasagerul din dreapta sa pot folosi simultan funcții diferite pe cele două ecrane, iar apoi pot trimite de pe un ecran pe celălalt aplicații sau funcții, folosind un buton sau făcând simplul gest de glisare (ca pe ecranul unui smartphone).

Te-ai aștepta ca atâtea ecrane și funcții să pară complicate. Dar ergonomia și ușurința în utilizare sunt absolut intuitive. Și ai oricând posibilitatea de a folosi sistemul de recunoaștere a comenzilor vocale.

Conectivitate avansată și aplicația My Honda+

Conectivitatea este un alt punct forte. Sistemul infotainment Honda CONNECT are navigație Garmin și hărți HERE. Este compatibil Apple CarPlay (wireless) și Android Auto. Iar aplicația My Honda+ îți permite să controlezi prin smartphone de la distanță funcții precum încărcarea bateriei și climatizarea. Din păcate, în România nu este încă oferită și funcția de cheie digitală, care face posibilă deblocarea portierelor cu smartphone-ul prin NFC.

Habitaclul este un spațiu de relaxare, prevăzut cu un acvariu digital

Chiar și când mașina este staționată, habitaclul este un spațiu de relaxare multimedia. Poți conecta laptop-ul prin HDMI pentru a vedea pe ecranele din mașină un film. Sau, poți activa o funcție de screensaver interactiv, care transformă ecranele din centrul bordului într-un acvariu digital.

Astfel, poți hrăni peștișorii, fiindcă de fiecare dată când bați cu degetul în ecran le vor cădea frimituri de mâncare.
Habitaclul e definit de o ambianță relaxantă și rafinată. Materialele și finisările au un nivel de calitate înscris în normele claselor superioare. Și, în ciuda dimensiunilor minione, în Honda e își pot găsi loc patru adulți. Deschiderea portierelor spate la aproape 90 de grade și plafonul panoramic o fac să pară și mai primitoare.

Preț Honda e în România

Pentru început, Honda e este oferită în România doar cu motorul de 154 CP și doar în varianta de echipare Advance, care include standard o listă de dotări foarte generoasă. Astfel se justifică prețul de 39.980 de euro cu TVA. Iar în afară de culoarea caroseriei, nu prea mai ai ce să alegi ca dotare opțională. Fiindcă ai deja totul standard.

(Credit foto: Honda)

Preț Honda e – ofertă prin Programul Rabla Plus 2022

Desigur, Honda e este eligibilă pentru eco tichetelor oferite prin Programul Rabla 2022 pentru achiziționarea mașinilor pur electrice. Valoarea tichetelor RABLA este 57.000 lei. În aceste condiții Honda e are preț de la 28.580 Euro, cu TVA inclus și prime de casare aplicate. Acestea este prețul afișat în site-ul oficial hondatrading.ro.

(Credit foto: Honda)

Honda e este dotată cu o diversitate de sisteme pentru asistarea condusului

Pe lângă toate dotările amintite până acum în articol, Honda e este echipată cu o multitudine de sisteme inteligente de asistare a condusului. De exemplu, sistemele de frânare automată intervin pentru atenuarea sau evitarea coliziunilor cu un vehicul sau un pieton, sau când detectează posibilitatea unui impact în timpul manevrelor în marșarier.

Sistemele de asistență corectează direcția pentru evitarea părăsiri benzii sau carosabilului. Iar Honda e își controlează automat viteza în funcție de limitele presetate de șofer, dar se adaptează și la viteza detectată de sistemul de recunoaștere a semnelor de circulaţie.

Sistemul Cruise Control Adaptiv menține distanța în raport cu automobilul din față. Iar dacă Honda e detectează că nu frânezi când un vehicul se oprește înaintea ta, atunci va decelera și ea până la oprire. Nu lipsește funcția care comută automat între faza lungă și cea scurtă, pentru a evita deranjarea celorlalți participanți la trafic.

De asemenea, ești avertizat că poți relua deplasarea, când automobilul din față se repune în mișcare, iar sistemul de camere video oferă o vedere împrejurul mașinii.

Concluzia după primul test drive cu Honda e

În concluzie, Honda e nu va stabili recorduri de autonomie. Iar echiparea standard foarte bogată elevează și prețul său. Însă felul în care încorporează tehnologiile avansate, plăcerea condusului și designul, converg într-o experiență deosebită.
Nu vor trece mulți ani până când toate tehnologiile și autonomiile mașinilor electrice de azi nu vor mai părea atât de impresionante. Iar atunci cred că va fi cu atât mai evidentă calitatea atemporală a lui Honda e.

 

Vezi în clipul video de mai jos și prima noastră impresie despre noua Honda HR-V.

CLICK AICI ca să vezi detaliile și despre noua generație Honda Civic e:HEV, care este lansată în Europa cu propulsie full hybrid.

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account