Noua Honda Civic e:HEV debutează cu propulsie full hybrid cu 184 CP

A 11-a generație Honda Civic e:HEV este lansată în Europa exclusiv cu propulsie full hybrid. Și marchează 50 de ani de la debutul primei generații.

De la lansarea din 1972, modelele Civic au fost comercializate în peste 27,5 milioane de exemplare, fiind disponibile în 170 de țări. Iar a 11-a generație va fi lansată pe piața europeană în toamna lui 2022, punând ca de obicei un accent deosebit pe eficiență.

Propulsie full hybrid care promite consum de 5 l/100 km

Propulsia full hybrid a noului Honda Civic e:HEV integrează un nou motor de 2 litri, cu benzină și sistem de injecție directă. Acesta a fost optimizat, astfel că are o eficiență termică de 41%. Honda subliniază că acest nivel de eficiență termică este unu dintre cele mai înalte întâlnite la un automobil de serie. Noul motor cu benzină este parte a unui sistem care încorporează și două motoare electrice și o baterie litiu-ion. Per total, sistemul de propulsie hibridă produce 184 CP (135 kW) și cuplu maxim de 315 Nm.

Propulsia lui Honda Civic e:HEV are 3 moduri de funcționare, unul fiind electric

Un motor electric este folosit pentru propulsie, drept alternativă pentru motorul cu ardere internă. Iar al doilea motor electric este un generator cu rolul de a încărca bateria litiu-ion compusă din 72 de celule. Astfel, propulsia hibridă a lui Honda Civic e:HEV este concepută pentru ca în mod normal să pună în mișcare roțile din față cu ajutorul motorului electric. Când trebuie reîncărcată bateria, motorul cu benzină activează generatorul electric.

Propulsia comută automat între modurile EV (Electric), Hybrid și Engine (Motor cu benzină). Astfel oferă eficiență sau răspuns cât mai dinamic, în funcție de solicitările din timpul condusului. În schimb șoferul are posibilitatea de a selecta oricând unul dintre cele patru moduri de rulare pe care în consideră mai adecvat. Pe lângă Eco, Normal și Sport este disponibil și modul Individual. Acesta permite controlarea individuală a reglajelor pentru motor, transmisie și afișajul instrumentarului de bord.

Sistemul e:HEV folosește și o transmisie cu raport fix, concepută pentru a reduce frecările mecanice. Este controlată de o unitate electronică, pentru a optimiza răspunsul și eficiența propulsiei în fiecare situație de condus.
Toate aceste caracteristici ale propulsiei full hybrid promit că Honda Civic e:HEV va înregistra consumuri de combustibil chiar și sub 5 l/100 km (WLTP). În aceste condiții emisiile de CO2 sunt mai mici de 110 g/km.

Sistem infotainment modernizat

În echiparea Advance, noua Honda Civic are pe post de instrumentar de bord în spatele volanului un display LCD cu diagonală de 10,2 inch. Iar ecranul tactil din centrul bordului are diagonală crescută la 9 inch. De asemenea, sistemul infotainment permite conectarea la la smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto.

Sistemul audio cuprinde 8 difuzoare pentru echipările Elegance și Sport. Dar dacă se alege configurația Advance, habitaclul este echipat cu sistem audio Bose cu 12 difuzoare.

Sisteme avansate pentru siguranță și asistarea condusului

Honda Civic e:HEV dispune de o nouă cameră frontală cu un unghi de 100 de grade, capabilă să detecteze nu doar vehicule. Ci și marcajele și delimitările drumului, pietoni, bicicliști și motocicliști. Și, pentru prima oară, Civic este echipat cu senzori de tip sonar, atât în partea din față, cât și în spate.

Pe lângă cruise controlul adaptiv, sistemul de frânare automată pentru evitarea sau atenuarea coliziunilor și sistemul pentru menținerea benzii de rulare, Honda Civic e:HEV beneficiază și de alte funcții noi. Exemple sunt controlul frânării la viteze mici și detectarea vehiculelor din unghiul mort. În plus există și sistemul de monitorizarea a traficului perpendicular sau funcția de asistare a vitezei și distanței în trafic aglomerat.

Măsuri de ranforsare a caroseriei

De asemenea, Honda Civic e:HEV a fost proiectată pentru a respecta noile standarde stringente impuse de testele de coliziuni Euro NCAP. Astfel, modelul compact are diverse elemente suplimentare de ranforsare. Sunt amplasate cadre de protecție adiționale în portiere, pentru mai multă siguranță în timpul coliziunilor laterale. Iar spoilerul frontal integrează structuri care absorb din energia impactului la nivelul picioarelor și genunchilor.

Pasagerii sunt protejați de 11 airbag-uri

Totodată, Honda Civic e:HEV este dotată cu 11 airbag-uri. Dintre acestea fac parte airbag-urile laterale pentru pasagerii din spate, airbag-urile pentru protejarea genunchilor șoferului și pasagerului din față și un airbag central, care se umflă între scaunele din față. Acesta împiedică lovirea șoferului și pasagerului din față în timpul unei coliziuni laterale.

Vezi în clipul video de mai jos și prima noastră impresie despre noua Honda HR-V.

Iar pentru mai multe teste cu mașini electrice sau hibride disponibile în România puteți urmări canalul nostru de You Tube.

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account