A 3-a generație Range Rover Sport este acum disponibilă în România. Clienții pot alege dintr-o varietate de motorizări, printre care se numără și două propulsii plug-in hybrid.
Preț Range Rover Sport: motorizări mild hybrid diesel
Range Rover Sport D250
Noul SUV britanic este oferit cu un motor turbodiesel de 3 litri, disponibil în trei variante de putere. Cel mai accesibil este modelul D250, care costă de la 93.653 de euro cu TVA inclus. Livrează 250 CP și 600 Nm. Demarează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și este creditat cu un consum de 7,4-8,1 l/100 km (regim WLTP combinat).
Range Rover Sport D300
De la 97.461 de euro cu TVA inclus este oferit modelul Range Rover Sport D300. Are varianta cu 300 CP și 650 Nm a propulsorului cu 6 cilindri. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde. Și consumă 7,4-8,1 l/100 km (regim WLTP combinat), la fel ca și motorizarea D250.
Range Rover Sport D350
Diesel-ul de top este Range Rover Sport D350. Conform configuratorului din site-ul oficial landrover.ro, prețurile sale încep în România de la 122.689 de euro cu TVA inclus. Această motorizare produce 350 CP și 700 Nm. Și permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde. Consumul său de motorină este de 7,4-8,0 l/100 km (regim WLTP combinat).
Preț Range Rover Sport: motorizare mild hybrid cu benzină
Range Rover Sport P400 este pentru început singura motorizare mid hybrid cu benzină propusă în România. Acesta folosește un propulsor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 400 CP și 550 Nm. Sunt resurse care îi permit să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.
Range Rover Sport P400 este oferit în România de la 106.029 de euro cu TVA.
În viitor va fi propus și modelul P360 cu o versiune a motorului mild hybrid de 3 litri care produce 360 CP și 500 Nm.
Preț Range Rover Sport: versiuni plug-in hybrid
Modelul plug-in hybrid de bază Range Rover P440e, precum și modelul cu putere superioară Range Rover Sport P510e utilizează un motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, alimentat cu benzină. Acesta lucrează în tandem cu un motor electric.
Iar ambele modele au baterie litiu-ion cu o capacitate totală de 38,2 kWh (31,8 kWh utilizabili). Și promit autonomie electrică de până la 113 km (WLTP).
Încărcarea de la 0 la 80% din capacitatea bateriei durează mai puțin de o oră, dacă mașina este conectată la o stație rapidă DC (curent continuu) care livrează cu 50 kW. Un ciclu complet de încărcare de la un wallbox AC (curent alternativ) de 7,2 kW durează până în 5 ore.
Range Rover Sport P440e
Propulsia plug-in hybrid a modelului Range Rover Sport P440e produce 440 CP și 620 Nm. Cu aceste resurse face posibilă accelerarea de la 0 la 100km/h în 5,8 secunde. Modelele Range Rover Sport plug-in hybrid pot rula în mod pur electric cu viteze de până la 140 km/h.
Range Rover Sport P440e costă în România de la 100.912 de euro cu TVA, conform configuratorului online din site-ul oficial landrover.ro.
Range Rover Sport P510e
În cazul lui Range Rover Sport P510e se dispune de 510 CP și 700 Nm. Astfel, sprintul 0-100 km/h este realizat în 5,4 secunde. Acest model are prețuri de la 139.111 de euro cu TVA inclus.
Vârful de gamă are un V8 provenit de la BMW
Cea mai performantă motorizare disponibilă pentru noul Range Rover Sport este P530. Este vorba despe propulsorul V8 de 4,4 litri, cu 2 turbocompresoare, care provine de la BMW.
Ca și în cazul modelelor bavareze precum BMW M850i xDrive sau X5 M50i ori X7 M50i, motorul V8 de 4,4 litri produce 530 CP și cuplu maxim de 750 Nm. Aceste resurse de putere îi permit noului Range Rover Sport să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde (cu funcția Dynamic Launch activată).
Pentru moment, modelul Range Rover Sport P530 nu este disponibil în România. Dar urmează să completeze gama și în țara noastră.
Motorul V8 bavarez a fost modificat de Land Rover
Land Rover precizează că noul motor V8 este cu 17% mai eficient decât fostul său V8 de 5 litri. Turbinele twin-scroll au rulmenți din ceramică. Drept urmare, turbinele au un răspuns imediat care elimină turbo lag-ul.
Totodată, există și un sistem mai eficient de răcire cu apă a aerului pentru admisie. Prin înlocuirea garniturilor de oțel ale cilindrilor cu o tehnologie de pulverizare, au fost optimizate greutatea, eficiența termică și frecările mecanice.
În plus, transmisia automată cu 8 trepte a fost recalibrată minuțios pentru a favoriza exploatarea promptă și eficientă a performanțelor motorului.
CLICK AICI pentru a vedea prezentarea detaliată a tehnologiilor de care dispune noua generație Range Rover Sport. Printre acestea se află și filtul anti Covid.