Peugeot E-308 și E-308 SW sosesc cu propulsie electrică și autonomie de 400 km

Peugeot E-308 și E-308 SW debutează cu propulsie pur electrică și vor fi lansate la mijlocul lui 2023. Ele sunt lansate într-un segment unde întâlnesc rivali performanți. Printre aceștia se numără Volkswagen ID.3, Renault Megane E-TECH electric și Nissan Leaf.

Noile modele electrice se înscriu în clasa compactă. Iar versiune E-308 SW este primul model break electric produs în Europa. Atât hatchback-ul, cât și alternativa break, se alătură gamei Peugeot 308, care include și versiuni cu propulsie plug-in hybrid.

Peugeot E-308 și E-308 SW au motor electric cu 156 CP

Pentru început Peugeot anunță o singură motorizare electrică pentru E-308 și E-308 SW. Însă este de așteptat ca E-308 să primească și alte variante 100% electrice. Astfel va putea să răspundă diversității de motorizări electrice ale rivalilor Volkswagen ID.3 și Renault Megane E-TECH electric.

Cert este că Peugeot E-308 și E-308 SW debutează cu un motor electric care generează 115 kW (156 CP) și cuplu de 260 Nm (livrat în totalitate de la 0 km/h). Constructorul francez încă nu a oferit informații despre performanțele celor doup modele electrice de clasă compactă.

Autonomie de peste 400 km și încărcare cu 100 kW

Pe baza estimărilor WLTP încă neomologate, Peugeot anunță că E-308 și E-308 SW promit autonomie electrică de peste 400 km. Au o baterie cu chimie nouă, a căror compoziție este formată din 80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt. Bateria are capacitate totală de 54 kWh, din care 51 kWh utilizabili.

Sistemul electric de 400 V al modelelor Peugeot E-308 și E-308 SW susține încărcarea cu 11 kW de la surse de curent alternativ (AC). Când mașinile sunt cuplate la stații DC (curent continuu) care livrează 100 kW, încărcarea bateriei de la 20 la 80% din capacitatea ei durează mai puțin de 25 de minute.

Moduri de rulare și optimizări pentru eficiență

Peugeot anunță că modelele E-308 și E-308 SW pot reuși un consum de energie de numai 12,7 kWh per 100 km. În acest sens s-au operat diverse modificări față de restul modelelor din gama 308. De exemplu, spoilerul frontal și partea din față a mașinii, precum și podeaua au fost optimizate la capitolul aerodinamică. S-au luat măsuri de reducere a greutății platformei tehnice EMP2. Și s-au ales anvelope de clasă A, care opun un nivel redus de rezistență la rulare.

În plus, șoferul poate alege unul dintre cele trei moduri de rulare (ECO, NORMAL și SPORT). Și poate activa modul BRAKE care intensifică decelerarea produsă de sistemul de frânare regenerativă. Astfel, este crescut nivelul de încărcare a bateriei în timpul decelerărilor.

Nu în cele din urmă, prin intermediul aplicației MyPeugeot pentru smartphone poate fi pornită încălzirea habitaclului înainte de a se porni în călătorie. În acest mod, în timpul condusului sistemul de climatizare fi solicitat mai puțin și nu va consuma la fel de mult din resursele bateriei.

Tot prin intermediul aplicației MyPeugeot poate fi programată și controlată de la distanță încărcarea mașinii, dacă aceasta este cuplată la o stație sau un wallbox inteligent.

În clipurile video de mai jos puteți vedea testele noastre cu modelele electrice Volkswagen ID.3, Renault Megane E-TECH electric și Nissan Leaf.

 

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account