Ferrari a prezentat planurile pentru lansarea a 15 noi modele, între 2022 și 2026. Printre acestea se vor număra atât SUV-ul Purosangue, cât și un nou hypercar și primul model 100% electric al mărcii italiene.
Planul pentru electrificarea gamei
Ferrari precizează că va continua dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, deoarece acestea sunt o parte esențială din istoria mărcii. Însă, constructorul italian dorește ca până în 2026 modelele cu motoare cu ardere internă să reprezinte 40% din gama sa. Iar restul de 60% să fie modele cu propulsii hibride sau pur electrice.
Totodată, se estimează că până în 2030 modelele cu propulsoare care folosesc benzină vor reprezenta 20% din gamă. În timp ce modelele hibride și electrice vor acapara câte 40% din gama Ferrari.
Între timp, constructorul italian va explora inclusiv utilizarea combustibililor alternativi pentru a continua oferirea de motoare cu ardere internă.
Propulsiile electrice vor fi proiectate și produse în centrul Ferrari din Maranello
Modelele hibride vor beneficia de transferul de tehnologii dezvoltate și perfecționate în competiții de motorsport în care participă Ferrari.
În ceea ce privește propulsiile 100% electrice, Ferrari spune că acestea vor fi proiectate, manufacturate și asamblate în centrul său de producție din Maranello. Acest anunț are rolul de a asigura clienții Ferrari că propulsiile sale electrice nu vor fi simple componente cumpărate de la terți. Ci vor încorpora experiența și spiritul Ferrari în a crea mașini exaltante, dedicate plăcerii de a conduce și performanțelor de top. Centrul din Maranello va produce și alte componente critice pentru a crea tehnologia și performanțele care diferențiază modelele Ferrari de restul automobilelor sportive din industria auto.
Desigur, Ferrari subliniază că și în cazul motoarelor electrice acestea vor integra tehnologii derivate din cele utilizate în motorsport.
De asemenea, Ferrari vrea să păstreze și în era electrificării valorile trasate de fondatorul său, Enzo Ferrari. Acesta spunea că „motorul este sufletul mașinii”.
Primul Ferrari pur electric va fi lansat în 2025
Ferrari anunță că va dezvălui primul său model cu propulsie 100% electrică în 2025. Și promite că acesta va integra cunoștințele acumulate în motorsport. Producătorul de supercar-uri italian dorește ca primul său model electric să se remarce nu doar prin puterea livrată și greutatea scăzută. Ci și prin sunetele pe care le produce și prin emoția intensă pe care o oferă în timpul condusului.
Un element cheie care va ajuta modelele Ferrari să se distingă va fi modul în care vor fi asamblate bateriile. Celulele bateriilor vor fi cumpărate de producători de elită, tocmai pentru a se beneficia de cele mai avansate tehnologii de la acel moment. Însă celulele bateriilor vor fi integrate în module manufacturate special la centrul Ferrari din Maranello.
Aceste module vor fi apoi încorporate în șasiul mașinilor electrice într-un mod care reduce greutatea acestora. Asta va îmbunătăți substanțial abilitățile dinamice și va contribui la o experiență de condus tradițională pentru „Căluțul Cabrat”.
(Foto: SUV-ul Ferrari Purosangue)
SUV-ul Purosangue debutează în 2022
Purosangue va fi primul SUV/crossover de serie din istoria mărcii italiene. Se confirmă oficial că lansarea lui va avea loc în septembrie 2022. În plus, Ferrari confirmă și faptul că Purosangue va avea motor V12.
Încă nu s-a precizat dacă Purosangue va fi oferit și cu alte tipuri de motorizare, în afară de tradiționalul V12. Cu toate că întrebarea evidentă, este dacă SUV-ul va beneficia de electrificare. Dar mai trebuie să așteptăm până la un răspuns oficial.
Până în 2026 va fi lansat și un nou hypercar Ferrari
Desigur, o altă întrebare arzătoare este când va fi lansat un nou hypercar, care să ocupe locul din gamă lăsat vacant de LaFerrari, care a debutat în 2013.
Însă este clar că Ferrari așteaptă până când tehnologia hibridă sau cea pur electrică se maturizează suficient pentru a crea un hypercar capabil să se impună drept nou etalon. Iar asta este din ce în ce mai greu, din cauza faptului că propulsiile electrice permite oricărui constructor de volum mic să creeze mașini super rapide, cu demaraje 0-100 km/h realizate în mai puțin de 3 secunde. De altfel, chiar și Tesla Model S Plaid sprintează până la 100 km/h 2 secunde și ceva, dezvoltând o forță uriașă: 1.020 CP!
Tocmai din aceste motive, un nou hypercar produs la Maranello trebuie să ofere o experiență cu atât mai specială.
(Foto: Ferrari Le Mans Hypercar)
Prototipul de competiții Ferrari Le Mans Hypercar ia startul în 2023
Pentru 2023 Ferrari pregătește și revenirea mult așteptată în clasa de top a Cursei de 24 de ore de la Le Mans. Ferrari ne amintește că ultima oară când a concurat în această clasă la Le Mans a fost în 10 iunie 1973. Astfel, după 50 de ani constructorul italian va alinia la start un nou hypercar creat special pentru Le Mans. Va fi o competiție cu valoare istorică. Deoarece în 2023 se vor împlini și 100 de ani de la prima cursă de anduranță de la Le Mans.
Ferrari însoțește acest anunț și cu prima imagine teaser cu hypercar-ul pentru Le Mans, care are propulsie hibridă. Acesta va fi înscris în campionatul mondial de anduranță din calendarul FIA.
În săptămânile viitoare, prototipul va fi supus și la primele teste din procesul de dezvoltare care va continua până la cursa din 2023.