Mustang Mach-E, în versiunea Extended Rang AWD, pleacă de la 73.550 euro. Mașina pe care am condus-o eu are un preț de 76.650 de euro. Și atunci, dacă arunci un ochi la concurență, merită Mustang-ul electric banii?
La prima vedere, Mustang Mach-E pare o mașină scumpă. Dar, dacă intri în detalii, prețul își găsește justificare. În primul rând, bateria de 88 kWh e mare. În al doilea rând, echiparea e foarte generoasă. În al treilea rând, te bucuri de 351 de cai-putere și 580 Nm. Așa că problema e mai degrabă una de percepție. Sau nu? Mă rog, încerc să răspund cât pot eu de coerent în testul de mai jos. Așa că dă-i clipului un play și, al final, spune-mi dacă ești sau nu de acord cu părerea mea. Iar dacă încă nu te-ai abonat la canalul nostru de YouTube, apasă și butonul acela de subscribe:
Mustang Mach-E este o mașină electrică cu ceva pretenții premium. Fie și doar prin prisma prețului de achiziție. Dar, trebuie să știi că mașina are mult mai multe de oferit decât ai crede după o privire superficială. Cu două motoare electrice, cu tracțiune integrală, cu baterie mare și putere din plin, Mustang-ul electric se conduce bine. E mai dinamic și mai sportiv decât îmi imaginam, iar consumul și autonomia sunt mai mult decât decente. Poate nu vei face toți cei 540 de kilometri promiși de Ford, dar te vei apropia. Iar faptul că știe să se încarce cu 150 kW e de mare ajutor.
Mai apoi, echiparea „standard” e superbă. Pentru că primești tot ce îți trebuie. Iar singurul pachet opțional pe care eu l-aș alege – Tehnologie Plus – costă 3.100 de euro. Și le are pe toate. Sunet de la Bang&Olufsen, plafon panoramic și toate sistemele de asistență posibile. De fapt, singura problemă e aceea că, în configurația de test, Mustang-ul electric e cu doar 3.500 de euro mai ieftin decât un BMW iX „de bază”. Și deja alegerea se complică serios.
În cazul în care te interesează un test cu cea mai bună mașină electrică din segmentul compact, noul Renault Megane E-Tech e mai jos, plutind printre turbine eoliene: