Racing MIMI devine MIMI EVO și începe al treilea sezon competițional în România

Colegul nostru Andrei Barbu va lua startul în Trofeul Râșnov din 2022 cu MIMI EVO, primul MINI Electric de curse din lume. Acest proiect este complet realizat în România. Iar acum beneficiază de experiența echipei de ingineri Engage Engineering.

MINI Electric Racing și-a început cariera în curse în 2020. Iar de atunci a participat constant în principal în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Dar a luat startul frecvent și în Campionatul Naţional de Super Rally și în Campionatul Naţional de Super Slalom. De asemenea, a avut o participare și în competiţia „Women Rally”.

În toate aceste competiții, inginerii români au evidențiat potențialul dinamic al modelului electric MINI Cooper SE, care generează 135 kW/184 CP. Manevrabilitatea de go kart tipică modelelor MINI este favorizată și de amplasarea joasă a bateriei. Asta se traduce printr-un centru de greutate scăzut, esențial pentru răspunsul agil. Varietatea condițiilor întâmpinate în competiții a condus la o optimizare continuă a modului în care sunt exploatate resursele propulsiei electrice, bateriei și sistemului de răcire.

Racing MIMI devine MIMI EVO sub coordonarea Engage Engineering

Proiectul modelului MINI Electric de competiții este susținut de BMW Group România. Iar din sezonul 2022 proiectul este coordonat de Engage Engineering, o echipă de ingineri cu multe performanţe remarcabile în motorsportul românesc. Experiența Engage Engineering variază de la bipostul Norma M20FC care a dominat Campionatul Naţional de Viteză în Coastă în sezonul 2019, cu Emil Nestor la comenzi, până la modelul Dacia Duster pregătit pentru Rally Raid. Mulţi membri din echipa Engage Engineering s-au format în proiectul Blue Streamline de Formula Student al Politehnicii din Braşov. Aceasta este cea mai de succes echipă românească într-o competiţie care a format mulţi ingineri valoroşi de curse.

Echipa tehnică implicată în proiectul MIMI EVO îi include din partea Engage Engineering pe Horia Platona, manager şi inginer, Costin Păunescu, inginer coordonator, Andrei Necula, inginer motorsport, şi Andrei Kerekes, inginer electrician. Din partea BMW Group România, în proiect este implicat Vladislav Schirca, inginer.

Până acum MINI-ul electric de competiții era alintat Racing MIMI. Dar acum se relansează cu forțe proaspete. Iar în acest context s-a cuvenit și alegerea noului apelativ MIMI EVO, care reflectă noua etapă de evoluție tehnică.

MIMI EVO beneficiază de modificări extinse

În ultimele trei luni, MIMI a fost supusă unui program de modificări extinse şi acum devine MIMI EVO. Cele mai importante transformări includ un proces amplu de reducere a masei, un nou sistem de frânare care include discuri MINI John Cooper Works Brembo şi o frână de mână hidraulică, rigidizarea caroseriei şi a suspensiilor, monitorizarea sistemului de propulsie şi a bateriilor, anularea sistemelor de siguranţă activă ale automobilului de stradă (ABS, DSC), reconstrucţia mai multor module electronice şi un megafazor AC-DC activ de înaltă performanţă. De asemenea, MIMI EVO a primit o revizie completă, un interior refăcut şi mici reparaţii după aproape 20 de curse şi două săptămâni de teste pe circuit într-un an şi jumătate de activitate.

Primul participare din calendarul competițional al anului 2022

Anul acesta, prima etapă din Campionatului Naţional de Viteză în Coastă este Trofeul Râşnov, care loc în 2-3 aprilie. Atunci își va face debutul competițional și MIMI EVO, cu noile modificări tehnice. Apoi, în data de 7 mai, urmează cupa de la Cheile Grădiştei. Și, desigur, optimizarea reglajelor mașinii va continua și pe baza noilor măsurători și informații acumulate în regim de competiție.

Pilotul Andrei Barbu va lua startul cu MIMI EVO în Trofeul Rășnov

Pilotul Andrei Barbu, care este director de creație și redactor pentru site-ul plug-and-drive.ro, a fost invitat să concureze cu MIMI EVO în cadrul Trofeului Râșnov din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă (CNVC). Andrei revine la volanul MINI-ului de competiții după ce în octombrie 2021 l-a pilotat și în cadrul Trofeului Opel Brașov, care face parte tot din calendarul CNVC.

 

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account