Audi a fost mai rapid decât BMW și Mercedes-Benz în a oferi și modele SUV/Coupe în segmentul mașinilor electrice. Astfel, a lansat versiunea de caroserie Sportback, care evidențiză latura mai sportivă a SUV-ului Audi e-tron. Mai jos puteți vedea toate variantele de motorizare și preț pentru Audi e-tron Sportback, pentru care cel mai apropiat rival este momentan Jaguar I-PACE.
Profil de SUV/Coupe
Versiunea Sportback a SUV-ului Audi e-tron se distinge prin plafonul mai plonjat, care îi oferă un look mai sportiv, precum și o aerodinamică optimizată. De altfel, dacă este configurat cu pachetul S line, Audi e-tron Sportback are un coeficient de frecare cu aerul de numai 0,25 Cd, ceea ce este lăudabil mai ales pentru un SUV cu lungime de 4.901 mm.
Linia coborâtă a plafonului scade cu 20 mm spațiul la nivelul capului pasagerilor din spate, în comparație cu habitaclul SUV-ului Audi e-tron. Însă per ansamblu spațiul rămâne suficient pentru 5 pasageri. Asta se datorează faptului că ampatamentul modelului Sportback măsoară tot 2.928 mm, ca și în cazul lui Audi e-tron. Profilul de coupe sacrifică puțin și din volumul portbagajului, care are 615 litri, în loc de 660 de litri. Dar este oricum un spațiu generos pentru bagaje. Iar deschiderea hayonului se face lejer, fără folosirea mâinilor, ci doar prin mișcarea unui picior sub spoilerul din spate. Pentru a nu fi redus considerabil volumul portbagajului, trusa de scule și cablul de încărcare sunt depozitate într-un spațiu special de 60 de litri, aflat sub capota din față. De asemenea, plierea spătarelor banchetei din spate crește spațiul de încărcare la 1.665 de litri.
În afară de aceste diferențe rezultate din formatul de SUV-coupe, versiunea Sportback beneficiază de aceeași gamă de propulsii electrice ca și modelul Audi e-tron.
Preț Audi e-tron Sportback 50 quattro
Sunt oferite variantele de echipare Basic, Advanced, S line și S. Iar configurația de bază este Audi e-tron Sportback 50 quattro. Acesta are prețuri care pornesc de la 61.700 de euro cu TVA inclus și generează 313 CP (230 kW). Cuplul său de 540 Nm este distribuit către toate cele 4 roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală electrică. Cu aceste resurse, Audi e-tron Sportback 50 quattro demarează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Și are viteză limitată electronic la 190 km/h.
Motorul electric de la puntea din față intervine doar când se accelerează în forță sau când aderența impune. Astfel, Audi e-tron Sportback 50 quattro utilizează cu precădere doar motorul de la puntea din spate, ceea ce eficientizează consumul de energie al bateriei. Această baterie litiu-ion are capacitate netă de 64,7 kWh (71,2 kWh brut) și promite autonomie electrică de 287–349 km (WLTP).
Preț Audi e-tron Sportback 55 quattro
Dacă se alege modelul Audi e-tron Sportback 55 quattro, propulsia livrează 360 CP (265 kW) și 561 Nm în modul standard. Și permite sprintarea până la 100 km/h în 6,6 secunde. Însă, când se accelerează în forță, este activat modul „boost”. Atunci propulsia produce 408 CP (300 kW) și 664 Nm. În modul „boost” timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h scade la 5,7 secunde. Viteza maximă este de 200 km/h.
Pe lângă performanțele superioare, modelul 55 quattro oferă și autonomie mai mare decât configurația de bază 50 quattro. Mai exact, Audi e-tron Sportback 55 quattro este creditat cu autonomie de 373–450 (WLTP), datorită unui pachet de baterii mai mari, care are capacitate netă de 86 kWh (95 kWh brut).
Audi e-tron Sportback 55 quattro este disponibil în România cu prețuri de la 72.650 de euro cu TVA inclus.
Preț Audi e-tron S Sportback quattro
Pentru vârful de gamă Audi e-tron S Sportback quattro prețurile pornesc de la 99.300 de euro cu TVA, conform configuratorului online din site-ul oficial audi.ro. Modelul Audi e-tron S Sportback quattro este însuflețit de 3 motoare electrice, unu la puntea față și două la puntea spate. Distribuirea cuplului între cele două roți din spate este complet variabilă. Deoarece există câte un motor electric care livrează puterea separat către fiecare roată. Nu există un diferențial mecanic. În schimb, dozarea cuplului între roți se face electronic în doar câteva milisecunde. Adică mult mai rapid decât poate face un diferențial mecanic.
La fel ca și în cazul celorlalte două variante de propulsie, motorul de la puntea față a lui Audi e-tron S Sportback quattro intervine doar când se accelerează cu aplomb sau când impun condițiile de aderență. Acest management versatil strunește resursele lui Audi e-tron S Sportback quattro, care dezvoltă 436 CP (320 kW) și 808 Nm în modul standard de funcționare. Iar când SUV-ul este întărâtat, se eliberează toți cei 503 CP (370 kW) și 973 Nm ai sistemului de propulsie. În acest mod „boost”, demarajul 0-100 km/h este realizat în 4,5 secunde. Iar în modul standard sunt necesare secunde. Viteza este limitată electronic la 210 km/h.
Audi e-tron S Sportback quattro este echipat cu pachetul mare de baterii. Mulțumită capacității nete de 86 kWh, bateria promite autonomie de 347–380 km (WLTP).
Sistem de încărcare versatil
Sistemul electric de 400 V al modelelor Audi e-tron Sportback 50 quattro permite alimentarea cu 120 kW de la de la stații DC, iar modelele cu putere superioră pot primi până la 150 kW. De la sursele AC, toate variantele de propulsie pot fi încărcate cu până la 22 kW. Desigur, Audi e-tron S poate fi alimentat și de la prizele casnice. Iar șoferul poate selecta între mai multe trepte de intensitate pentru intervenția frânării regenerative, care încarcă bateria în timpul decelerărilor.
Echipări standard și dotări opționale
Toate modelele Audi e-tron Sportback quattro sunt echipate standard cu suspensii pneumatice adaptive, care reduc automat garda la sol când se circulă cu viteze mari. De asemenea, suspensiile pneumatice au reglaje sport în cazul versiunilor S line și S.
Din dotarea standard mai face parte interfața digitală a postului de conducere. Astfel, sistemul infotainment include instrumentar de bord cu ecran color de 12,3 inch (virtual cockpit), ecran central tactil cu diagonală de 10,1 inch și ecran de 8,6 inch cu feedback haptic, pentru controlarea climatizării. Acest al treilea ecran are și funcția de recunoaștere a scrisului de mână. Interfața digitală poate fi completată opțional și cu head-up display.
Lista de opționale mai include dotări avangardiste precum faruri digital Matrix LED (5.094 euro) sau faruri Matrix LED (1.643 euro), sistem audio Bang and Olufsen premium 3D sound (1.304 euro) sau oglinzi exterioare virtuale (1.745 euro). Aceste oglinzi virtuale sunt de fapt camere video montate în locul oglinzilor retrovizoare clasice. Iar imaginile captate de ele sunt redate în ecrane amplasate în panourile portierelor.
CLICK AICI pentru a vedea detaliile și prețurile din România și pentru SUV-ul Audi e-tron.
Testul video detaliat cu Audi e-tron îl poți vedea chiar la noi pe YouTube. Unde te și invit să te abonezi, dacă nu cumva ai făcut asta deja.
Iar mai jos puteți vedea testul nostru cu Audi Q4 e-tron, fratele mai mic al modelului Audi e-tron.