Preț Volvo C40 Recharge: motorizări, echipări și promoții în România

Volvo C40 Recharge este disponibil în România cu un preț de bază recomandat de 42.731 de euro. Și poate fi configurat cu unu sau două motoare electrice.

Volvo C40 Recharge este primul model din istoria mărcii suedeze proiectat de la zero cu propulsie pur electrică. Este produs din toamna lui 2021, la uzina din Ghent, Belgia. Asamblarea lui se face alături de cea a SUV-ului electric Volvo XC40 Recharge, deoarece au la bază aceeași platformă tehnică CMA.

C40 Recharge face parte din strategia prin care Volvo dorește ca din 2030 să comercializeze doar autoturisme cu propulsie pur electrică. De altfel, planul Volvo este ca jumătate dintre mașinile pe care le vinde să fie 100% electrice încă din 2025.

Volvo C40 Recharge cu un singur motor electric

Specificații și autonomie

În martie 2022 Volvo a prezentat versiunea cu un singur motor electric al modelului C40 Recharge. Acesta are tracțiune la puntea față, asigurată de un motor electric care generează 231 CP (170 kW) și cuplu de 330 Nm. Cu aceste resurse, Volvo C40 Recharge accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și atinge viteza maximă de 160 km/h.
Având o baterie de 69 kWh, acest model este creditat cu autonomie de 432 km (WLTP), în regim de utilizare combinat. Încărcarea acestei baterii de la 10 la 80% din capacitatea ei durează aproximativ 33 de minute, când SUV-ul este cuplat la o stație DC rapidă (150 kW).

Preț Volvo C40 Recharge „single motor”

Comercializarea noului SUV/coupe electric se face momentan doar online. Volvo C40 Recharge cu un singur motor costă în România de la 50.200 de euro cu TVA , în echiparea de bază denumită Plus. Dacă se scad avantajele de 11.400 de euro oferite prin Programul Rabla Plus, prețul pentru această configurație este de 38.800 de euro. Mai trebuie luată în calcul valoarea asigurării CASCO pe 3 ani de zile, care este de de 3.931 de euro, conform configuratorului online din site-ul oficial volvocars.com/ro. Astfel, prețul de pornire recomandat este de 42.731 de euro.

Pentru echiparea superioară Ultimate se percep 4.000 de euro suplimentari. Iar asigurarea CASCO adaugă 4.244 de euro la prețul lui Volvo C40 Recharge „single motor” Ultimate.

Volvo C40 Recharge cu două motoare electrice

Specificații și autonomie

Versiunea „twin motor” a lui Volvo C40 Recharge dispune de câte un motor electric la fiecare punte. Astfel, beneficiază de tracțiune integrală. Per total, sistemul livrează 408 CP (300 kW) și cuplu de 660 Nm. Și face posibilă sprintarea de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Viteza maximă este de 180 km/h.
Volvo C40 Recharge cu două motoare este echipat cu o baterie de 78 kWh (din care 75 kWh utilizabili). Promite autonomie de 437 km (WLTP), în regim combinat. Iar capacitate sa de încărcare este de până la 150 kW. De la o stație DC care livrează 150 kW, bateria se poate încărca până la 80% din capacitate ei în 40 de minute. De la stațiile AC se alimentează cu 11 kW. Iar timpul necesar pentru alimentarea completă a bateriei durează 8 ore.

Preț Volvo C40 Recharge „twin motor”

Modelele Volvo C40 Recharge cu două motoare costă cu 8.500 de euro mai mult decât versiunile cu un singur motor electric. Drept urmare, în echipare Plus prețul pornește de la 58.700 de euro. Din această sumă se scad beneficiile de 11.400 de euro, disponibile prin intermediul Programului Rabla Plus. Astfel, prețul scade la 47.300 de euro. Pentru această variantă se adaugă 4.596 de euro pentru costul asigurării CASCO pentru 3 ani.
Varianta de echipare Ultimate este cu 4.000 de euro mai scumpă decât configurația Plus. Iar asigurarea CASCO are în cazul său preț de 4.909 de euro.

Design și versatilitate

Noul model electric măsoară 4.431 mm lungime. Și se distinge prin caroseria care propune un format de SUV cu profil mai coborât, în stil coupe. Este practic versiunea cu format mai sportiv a SUV-ului XC40.
Pentru un plus de utilitate, pe lângă portbagajul cu volum de 413 litri, Volvo C40 Recharge are și sub capotă un spațiu de depozitare. Acesta are volum de 31 de litri.

De asemenea, C40 Recharge se remarcă prin faptul că este și primul Volvo pentru care nu este oferită sau folosită pielea pentru tapițarea habitaclului. Adică nici măcar volanul nu este îmbrăcat în piele naturală. Din lista de dotări opționale fac parte și covorașele din materiale parțial reciclate. Iar rafinamentul interiorului poate fi subliniat și cu elemente de decor iluminate. De asemenea, plafonul panoramic opțional crește nivelul de lumină naturală din habitaclu.

Sistem infotainment dezvoltat împreună cu Google

Încă din dotarea standard, Volvo C40 Recharge are un ecran de 12,3 inch pe post de instrumentar de bord. Iar în centrul planșei de bord se află un ecran tactil dispus vertical, cu diagonală de 9 inch.
Programul de operare ale sistemului infotainment a fost dezvoltat împreună cu Google. Drept urmare, sistemul de operare este Android. Așadar, integrează aplicații precum Google Maps, Google Assistant și Google Play Store. Sistemul recunoaște și comenzi vocale, inițiate prin rostirea Hey Google. De asemenea, mașina primește actualizări de software over-the-air.

Tehnologii inteligente pentru siguranță și asistarea condusului

Farurile integrează câte 84 de LED-uri pixel. Iar când camera video a lui C40 Recharge detectează alte vehicule, aceste LED-uri se sting selectiv, pentru a nu deranja ceilalți participanți la trafic. Precizia acestei tehnologii este atât de avansată, încât configurația luminii se poate adapta până la 5 mașini întâlnite simultan în trafic.

În dotarea standard, Volvo C40 Recharge are cruise control adaptiv și funcția de recunoaștere a semnelor de circulație. Tot în echiparea de bază este cuprinsă nu doar funcția de a păstrare automată a benzii de rulare. Ci și funcția de asistarea automată a direcției, care ajută la evitarea coliziunilor cu autovehiculele ce vin din față. Mai exact, când C40 încalcă liniile de demarcație ale benzii de rulare, acesta își corectează automat direcția pentru a reveni pe banda sa, când detectează că se apropie un automobil din sens opus.

Sistemul Pilot Assist

Volvo C40 Recharge are și în echiparea de bază sistemul Pilot Assist. Acesta este un ansamblu de funcții care asistă condusul. Cu ajutorul Pilot Assist, C40 își menține viteza și distanța în raport cu mașina dinaintea sa. Totodată, C40 se menține centrat pe banda de rulare, ajustându-și singur direcția. Iar Pilot Assist sporește confortul și siguranța și în traficul aglomerat din oraș, care implică opriri și porniri frecvente. C40 poate urmări mașina din fața sa și frânează până la oprire, când traficul staționează. Dacă staționarea este scurtă, SUV-ul suedez este capabil să reia automat deplasarea, când mașina dinaintea se repune în mișcare. Și, când șoferul nu este atent și nu sesizează că traficul a repornit, atunci C40 îl atenționează.

Sistemul Pilot Assist are un rol important și când detectează că șoferul nu mai comandă condusul. De exemplu, din cauza unei probleme medicale. Mai întâi sunt emise alerte repetate. Iar dacă șoferul nu reia controlul mașinii, atunci C40 poate reduce automat viteza, până la oprire. Apoi pornește luminile de avarie și apelează automat serviciile de urgență.

Asistare la parcare

În dotarea standard, Volvo C40 Recharge are camera video pentru mersul cu spatele. Dar opțional poate fi echipat cu o rețea de camere video care oferă o vedere completă a împrejurimilor mașinii. Tot opționale sunt sistemele care asistă manevrele de parcare cu fața, cu spatele și laterală. Când face parcări cu spatele, mașina poate și frâna singură dacă detectează posibilitatea unei coliziuni cu un obstacol.

Sistemele pentru detectarea traficului care se apropie din spate

Sistemul BLIS (Blind spot Information System) și funcția Cross Traffic Alert fac parte din dotările standard ale modelului Volvo C40 Recharge. Și asistă șoferul nu doar alertându-l despre prezenta mașinilor care se apropie din spate. Ci și intervin activ în condus. De exemplul, când se face o schimbare de bandă, sistemul BLIS detectează dacă se apropie o mașină din spate. Și corectează automat direcția lui C40, pentru a evita o potențială coliziune. Iar când C40 iese cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate redusă, este capabil să frâneze automat dacă sesisează că se apropie mașini care vin din lateral.

Sistem pentru evitarea coliziunilor din spate

Sistemul Rear Collision Warning este la rândul lui o echipare standard. Și poate detecta situațiile când C40 Recharge poate fi lovit de o mașină care se apropie din spate. Astfel, pentru a-l avertiza pe șoferul mașinii din spate, C40 își activează luminile de semnalizare. Iar când coliziunea este iminentă, centurile de siguranță ale scaunelor din față sunt tensionate chiar înaintea impactului pentru a asigura menținerea pasagerilor în poziția corectă. De asemenea, în cazul în care C40 staționează, frânele sale sunt activate automat, pentru a reduce riscul de rănire în momentul coliziunii inevitabile.

În clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Volvo XC40 Recharge. Pentru mai multe teste cu automobilele electrice disponibile în România, vă invităm să accesați canalul nostru de You Tube.

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account