Noul Peugeot 408 este fratele geamăn al lui Citroën C5 X și este construit pe o platformă tehnică în care poate fi integrată și o propulsie electrică. De altfel, Peugeot confirmă că o versiune pur electrică a noului 408 va fi dezvăluită tot în 2022.
Generația nouă a modelului Peugeot 408 va fi disponibilă pe piață de la începutul lui 2023. Producția sa va avea loc mai întâi în fabrica din Mulhouse, Franța, aceste modele fiind destinate pieței europene. Apoi, 408 va fi produs și în uzina din Chengdu, China, pentru piața locală.
Motorizările electrificate domină gama noului Peugeot 408
La debut sunt disponibile două propulsii de tip plug-in hybrid și una cu benzină. Propulsiile plug-in hybrid integrează un motor de 1,6 litri cu benzină. Acesta lucrează în tandem cu un motor electric care produce 110 CP (81 kW).
Modelul de top are propulsia HYBRID 225 e-EAT8, care dezvoltă per ansamblu 225 CP (165 kW) și cuplu de 360 Nm. Același nivel de cuplu dezvoltă per total și propulsia HYBRID 180 e-EAT8. Doar că livrează 180 CP. Diferența de putere dintre cele două propulsii plug-in hybrid este dată de resursele motorului de 1,6 litri. Acesta produce 150 sau 180 CP, în funcție de versiune, și are cuplu de 250 Nm în ambele cazuri.
Timpii de încărcare ai modelelor plug-in hybrid
Amândouă modele plug-in hybrid au o baterie litiu-ion de 12,4 kW. Standard este inclus un cablu de încărcare monofazat de 3,7 kW, iar opțional este oferit unul de 7,4 kW.
Când mașina este conectată la un wall ce poate livra 7,4 kW (32 A), cablul opțional de 7,4 kW permite alimentarea completă a bateriei într-o oră și 55 de minute. Dacă se folosește cablul de 3,7 kW și Peugeot 408 este cuplat tot la wallbox-ul de 7,4 kW, un ciclul de încărcare completă durează 3 ore și 50 de minute.
Peugeot 408 poate fi alimentat cu electricitate și de la o priză domestică cu 3 pini. Folosindu-se încărcarea cu 3,7 kW bateria își reface integral resursele în aproximativ 7,5 ore.
Peugeot încă nu oferă informații și despre autonomiile electrice ale celor două propulsii plug-in hybrid.
Motorizarea de 1,2 litri, cu benzină
Noul Peugeot 408 este produs încă de la debut și cu un motor cu ardere internă, fără electrificare. Acesta are 3 cilindri, este alimentat cu benzină și dispune de sistem Start & Stop pentru eficientizarea consumului de combustibil. Motorul PureTech de 1,2 litri dezvoltă 130 CP și 230 Nm și se înscrie în normele Euro 6.4 în ceea ce privește emisiile nocive.
Atât motorul cu benzină, cât și cele două propulsii plug-in hybrid folosesc o transmisie automată cu 8 trepte și au tracțiune la puntea din spate.