Noul Renault Scenic E-Tech Electric debutează cu autonomie de 620 km

Noul Renault Scenic E-Tech Electric transpune conceptul de automobil de familie compact în era propulsiilor electrice. Producția sa va alea loc la uzina din Douai, Franța. Iar disponibilitate în piețele din Europa este programată să înceapă în prima parte a anului 2024.

Prima generație Scenic și-a început cariera în 1996, la 5 ani după ce Renault prezentase un concept cu acest nume. Constructorul francez ne reamintește că Scenic a fost primul monovolum compact din istoria automobilelor produse în Europa. Iar de atunci este etalon în rândul mașinilor de familie.

Acum, după 27 de ani de evoluție a conceptului de monovolum, Renault Scenic E-Tech Electric include în rețetă și propulsia electrică. După Renault Megane E-Tech Electric, este al doilea model construit pe baza platformei tehnice CMF-EV dezvoltată special pentru autoturisme cu propulsii 100% electrice.

Renault Scenic E-Tech Electric promite autonomii care pot depăși 620 km

Noul Scenic E-Tech electric este echipat cu un motor sincron cu rotor bobinat cu 8 poli magnetici. Însă este disponibil în două variante de putere. Versiunea standard a motorului dezvoltat în cadrul Alianței și fabricat la Megafactory Cléon generează 125 kW (170 CP) și 280 Nm. Cu aceste resurse monovolumul atinge viteza maximă de 150 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde.

Dar se poate alege și o variantă cu 160 kW (220 CP) și 300 Nm. În acest caz viteza este plafonată la 170 km/h, iar demarajul 0-100 km/h are loc în 8,4 secunde.

Capacitatea bateriei diferă în funcție de nivelul de putere. Pentru motorizarea cu 125 kW bateria are o capacitate de 60 kWh și este creditată cu o autonomie de până la peste 420 km (WLTP). Dacă se preferă motorizarea cu 160 kW, Scenic E-Tech electric are baterie mai mare, de 87 kWh. Aceasta oferă autonomie de peste 620 km (WLTP).

Sisteme de încărcare rapide și versatile

Eficiența propulsiilor este susținută și de sistemul de frânare regenerativă. Folosind padelele din spatele volanului, șoferul poate comuta între 4 intensități pentru intervenția frânării regenerative, dictând astfel forța de decelerare și implicit capacitatea de recuperare a energiei.

Însă sistemele de încărcare ale celor două versiuni de putere facilitează încărcare rapidă a bateriilor de la stații și surse diverse. Când este conectat la o sursă de curent alternativ trifazat, Renault Scenic E-Tech Electric are putere de încărcare de până la 22 kW. Iar de la stațiile care livrează curent continuu primește 130, sau 150 kW, în funcție de nivelul de putere al motorizării alese. Când are acces la o stație care livrează 150 kW, monovolumul acumulează în 30 de minute energie suficientă pentru a rula timp de 2 ore pe autostradă.

Un ajutor esențial pentru viteza de încărcare este faptul că bateria are o funcție de precondiționare a temperaturii sale. Concret, dacă șoferul selectează o stație de încărcare din sistemul de navigație Google Maps al mașinii, funcția de precondiționare are grijă să aducă bateria la temperatura care îi permite încărcarea cu putere optimă. Drept urmare, când se ajunge la stația selectată, bateria are deja temperatura ideală pentru încărcare.

Totodată, poate fi folosită și aplicația pentru smartphone My Renault, pentru programarea și controlarea încărcării bateriei. Și, tot, prin intermediul aplicației poate fi pornită și climatizarea habitaclului. Deci, temperatura din mașină este ajustată cât timp mașina se alimentează cu electricitate. Drept urmare, temperatura este optimă când se pornește la drum. Și în timpul condusului este solicitat mai puțin sistemul de climatizare, pentru că temperatura din mașină este deja optimă. Rezultatul este că se consumă mai puțin din resursele bateriei ajustarea temperaturii pe parcursul călătoriei.

În clipurile video de mai jos puteți vedea impresiile noastre despre conceptul care a prefigurat noul Renault Scenic electric, precum și testul nostru cu Renault Megane E-Tech Electric.

Comentarii

comentarii

©2022 Plug and Drive. Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

PLUG AND DRIVE aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account