Hyundai IONIQ 5 este disponibil în România cu prețuri de la 51.836 de euro cu TVA. Și se remarcă prin standardele tehnologice foarte avansate.
Hyundai IONIQ 5 are două variante de baterii și motorizări
IONIQ 5 este disponibil în versiuni cu baterii litiu-ion de 58 kWh sau 72,6 kWh. Și poate fi configurat cu motor doar la puntea spate, sau la ambele punți, caz în care oferă tracțiune integrală.
Modelul de top are baterie de 72,6 kWh, livrează 225 kW (306 CP) și 605 Nm și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Varianta cu două motoare și baterie de 58 kWh demarează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.
Modelul cu un singur motor dezvoltă 160 kW (217,5 CP), când este echipat cu bateria mare de 72,6 kWh, sau 125 kW (170 CP), dacă se alege bateria de 58 kWh. În aceste configurații IONIQ 5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4, respectiv 8,5 secunde.
Cuplul este de 350 Nm la ambele versiuni cu tracțiune spate. Indiferent de configurația aleasă, IONIQ 5 este capabil să atingă viteza maximă de 185 km/h și să tracteze până la 1.600 kg. Iar în configurația cu un singur motor și cu bateria de 72,6 kWh, autonomia electrică este de până la 481 km (WLTP).
Sistem de încărcare rapid
Oricine a condus o mașină electrică îți va spune că oful nu este doar autonomia în sine, ci și timpul îndelungat pe care trebuie să-l iei în calcul pentru încărcarea bateriei. Tocmai din aceste motive, Hyundai IONIQ 5 debutează cu tehnologii pregătite pentru stațiile de alimentare ultrarapide care vor schimba radical eficiența mobilității electrice în următorii ani.
Este primul model construit pe baza arhitecturii modulabile E-GMP (Electric-Global Modular Platform), proiectată special de Hyundai pentru mașini electrice. Astfel, integrează standard un sistem de alimentare versatil, care primește energie atât de la sursele de 400 V, cât și de la cele de 800 V. Mai exact, poate să primească 220 kW de la o sursă DC rapidă. În acest caz, bateria lui IONIQ 5 se încarcă de la 10 la 80% din capacitate în 18 minute. Și în doar 5 minute se acumulează energie suficientă pentru parcurgerea a 100 km (WLTP). În plus, Hyundai IONIQ 5 are și un încărcător de 10,5 kW, pentru alimentarea bateriei la stațiile de tip AC.
Hyundai IONIQ 5 are sistem de încărcare bidirecțional
Sistemul de încărcare este bidirecțional. Adică IONIQ 5 este o stație de încărcare pe roți. Poate furniza până la 3,6 kW pentru biciclete sau scutere electrice. Și are funcție de priză 110/220 V de la care se pot alimenta echipamentul de camping sau device-urile electronice. De asemenea, IONIQ 5 poate fi echipat cu un plafon cu panou solar, care captează energie pentru a extinde autonomia bateriei și a evita descărcarea acesteia.
Habitaclu spațios
Versatilitatea definește și formatul lui Hyundai IONIQ 5. Nu lăsați profilul aparent de hatchback să vă înșele privirea. Într-adevăr a fost inspirat de modelul Pony din 1974, primul automobil conceput de Hyundai. Dar IONIQ 5 este de fapt un CUV (Crossover Utility Vehicle) mai mare decât Hyundai Tucson. Măsoară 4.635 mm lungime și are ampatament foarte generos, de 3.000 mm, care îl depășește pe cel al lui Tucson cu 320 mm. Spațiul din habitaclu este utilizat cât mai eficient și prin posibilitatea de glisare a banchetei spate cu 135 mm și a cotierei dintre scaunele față cu 140 mm. Portbagajul are volum încăpător, de 531 de litri, iar sub capotă există un spațiu suplimentar de depozitare, de 57 de litri.
Sisteme pentru infotainment și asistarea condusului
Interiorul se remarcă și prin materialele sustenabile. Iar experiența de la volan este definită și de interfața digitală. IONIQ 5 este primul Hyundai echipat cu head-up display care integrează realitate augmentată.
De asemenea, IONIQ 5 impresionează și prin funcțiile de condus semi autonom. De exemplu, manevrele de parcare pot fi comandate din afara mașinii, cu butoane de pe cheia de contact. IONIQ 5 frânează singur pentru a evita coliziuni când se deplasează înainte, în marșarier, în intersecții sau când întoarce între benzi.
Și este primul Hyundai care are sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Acesta folosește radar, cameră și informații de navigație pentru a se adapta automat la limitările de viteză și pentru a se păstra pe banda de rulare. Totodată, menține o distanță sigură față de alte vehicule.
Preț Hyundai IONIQ 5 în România
În România, Hyundai IONIQ 5 este oferit pentru moment în configurații cu bateria de 72,6 kW și motorizări de 217 CP și 305 CP. Acestea sunt disponibile cu tracțiune la o singură punte sau cu tracțiune integrală. Iar clienții pot alege versiunile de echipare Luxury sau Premium.
Totodată, Hyundai IONIQ 5dispune de garanția de 5 ani fără limită de kilometri. Și este însoțit și de garanția extinsă de 8 ani sau 160.000 de km pentru bateria litiu-ion polimer.
Preț Hyundai IONIQ 5 în echiparea Premium
Prețurile de listă a modelului Hyundai IONIQ 5 pornesc în România de la 51.836 de euro cu TVA. Acest preț este pentru configurația cu un motor de 217 CP, tracțiune la o singură punte și echipare Premium. Acest model este creditat cu o autonomie de 481 km. Și are un preț promoțional de 48.861 de euro cu TVA, conform site-ului dealerului autorizat Țiriac Auto (tiriacauto.ro).
Dacă este selectat modelul cu 305 CP și tracțiune integrală, prețurile de listă încep de la 54.811 de euro cu TVA. Iar Țiriac Auto comunică și un preț promoțional de 51.836 de euro cu TVA. În această configurație Hyundai IONIQ 5 promite autonomie de 460 km.
Preț Hyundai IONIQ 5 în echiparea Luxury
În cazul echipării Luxury, Hyndai IONIQ 5 cu 217 CP și tracțiune la o singură punte costă de la 56.596 de euro cu TVA. Iar modelul cu 305 CP și tracțiune integrală are preț de la 59.571 de euro cu TVA. Acestea sunt prețurile afișate de site-ul dealerului autorizat tiriacauto.ro.
De asemenea, pentru aceste două configurații, Țiriac Auto comunică și prețuri promoționale de 53.621, respectiv 56.596 de euro cu TVA.
Autonomiile din comunicate pentru aceste două configurații sunt de 451 km pentru versiunea cu 217 CP și 430 km pentru cea cu 305 CP.
Dotări standard în echiparea de bază
Echiparea de bază a modelului Hyundai IONIQ 5 se numește Premium. Și, după cum indică și denumirea, include o listă generoasă de dotări.
Infotainment
Sistemul infotainment este are ecrane de 12,3 inch, conectivitate prin Apple CarPlay și Android Auto și sistem audio Bose Premium. Iar sistemul de navigație beneficiază de actualizări gratuite. De asemenea, există port pentru încărcarea wireless a telefonului.
Siguranță
Și mai cuprinzătoare este lista sistemelor standard pentru asistarea condusului și siguranței. Este inclus sistemul avansat Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Hyundai IONIQ 5 are în echiparea de bază și funcții de păstrarea automată a benzinii de rulare și a vitezei, precum și cruise control-ul cu funcție stop&go. Există sisteme de avertizare pentru limitele de viteză și pentru detectarea momentelor când șoferul dă semne de oboseală, ori neatenție.
Sistemul de frânare automată este standard și detectează vehicule, bicicliști și pietoni. Acesta aplică frânarea, dacă șoferul nu intervine la timp. Și ajută la evitarea coliziunilor, sau reducerea severității lor. Totodată farurile au funcție de asistare a fazei lungi. Și nu lipsește camera video pentru marșarier.
Iar pasagerii sunt protejați de airbag-uri frontale, laterale și tip cortină. Dar tot standard este montat și un airbag care se umflă între scaunele din față. Acesta nu permite șoferului și pasagerului din față să se lovească între ei în timpul unui impact lateral. Bineînțeles, sunt incluse și punctele ISOFIX pentru ancorarea scaunelor de copii.
Toate aceste tehnologii și sisteme de siguranță au fost răsplătite prin faptul că Hyundai IONIQ 5 a fost cotat cu maximul de 5 stele acordat în testele independente Euro NCAP. În clipul video de mai jos puteți vedea cum s-a comportat Hyundai IONIQ 5 în testele Euro NCAP care simulează o diversitate de coliziuni.
Confort
Hyundai IONIQ 5 are în echiparea standard sistem de climatizare automată cu reglare separată stânga/dreapta și dezaburire automată. Tot standard este și pompa de căldură auxiliară, care ajută și la eficientizarea consumului de energie. Iar volanul și scaunele din față au funcții de încălzire.
În ceea ce privește confortul sonor, Hyundai IONIQ 5 are standard și parbriz cu protecție acustică.
Totodată, Hyundai IONIQ 5 are și spații de depozitare generoase. Portbagajul din spate are volum de 527 litri. Dar și sub capotă există un spațiu de depozitare de 57 de litri. În plus, bancheta din spate este fracționabilă în raport 60:40. Iar hayonul este acționat electric.
Iar în clipul video de mai jos puteți vedea testul nostru cu Hyundai Bayon, cel mai mic crossover din gama constructorului sud coreean. Pentru mai multe teste cu modele hibride sau electrice disponibile în România vă invităm să accesați canalul nostru de You Tube.