Audi e-tron rivalizează modele precum BMW iX3 sau EQC din gama Mercedes-EQ. Și este oferit în România cu trei propulsii pur electrice. Mai jos găsiți variantele de preț și dotări pentru fiecare.
Preț Audi e-tron 50 quattro: 2 motoare, 313 CP
Audi e-tron 50 quattro este varianta de bază a primului SUV electric din istoria mărcii germane. Iar în România, prețurile sale pornesc de la 59.990 de euro cu TVA inclus. Modelul Audi e-tron 50 quattro dezvoltă 313 CP (230 kW) și cuplu de 540 Nm. Și gestionează aceste resurse cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală electric. Astfel, demarajul de la 0 la 100 km/h durează 6,8 secunde. Viteza maximă a modelului Audi e-tron 50 quattro este limitată electronic la 190 km/h.
Bateria litiu-ion cu o capacitate netă de 64,7 kWh (71,2 kWh brut) oferă autonomie de 282 – 341 (WLTP) și este amplasată în podea, sub compartimentul pasagerilor. Audi precizează că această poziționare a bateriei a condus la obținerea unui centru de greutate similar cu al unui sedan. Și a permis împărțirea maselor între punți în raport aproape ideal de 50:50.
Preț Audi e-tron 55 quattro: 2 motoare, 408 CP
Audi e-tron 55 quattro este modelul cu nivel mediu de putere din gama SUV-ului electric. Acesta generează 360 CP (265 kW) și 561 Nm în modul standard. Dar în modul „boost” produce 408 CP (300 kW) și 664 Nm. În setarea standard accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde și atinge 200 km/h. Iar când se activează modul „boost” demarajul până la 100 km/h este făcut în 5,7 secunde. De asemenea, Audi e-tron 55 quattro beneficiază și de o baterie mai mare. Având o capacitate netă de 86 kWh (95 kWh brut), aceasta promite autonomie de 369 – 441 (WLTP). Audi e-tron 55 quattro este disponibil în România cu prețuri de la 70.999 de euro.
Preț Audi e-tron S: 3 motoare, 503 CP
Modelul de top Audi e-tron S are prețuri care încep de la 97.300 de euro cu TVA. Dar acest nivel de prețuri este în principal justificat de configurația cu trei motoare: două sunt la puntea spate și unul la puntea din față. Pentru a eficientiza consumul de energie, Audi e-tron S folosește în condiții de rulare nesolicitante doar motoarele punții din spate. Dar când se accelerează mai prompt, sau când aderența nu este optimă, motorul din față intervine instantaneu. Această funcție de folosire doar la nevoie a motorului din față este regăsită și la versiunile Audi e-tron cu puteri inferioare.
Pe lângă tracțiunea integrală electrică, modelul S are și un sistem care asigură distribuirea complet variabilă a cuplului între roțile posterioare. Aceste sisteme sunt esențiale pentru o controlare eficientă a nivelului de putere ridicat. Audi e-tron S generează în modul standard 436 CP (320 kW) și 808 Nm. Iar activarea modului „boost”, care intervine în timpul accelerărilor puternice, crește resursele la 503 CP (370 kW) și 973 Nm. Drept urmare, demarajul 0-100 km/h este realizat în 5,1 secunde când se folosesc 320 kW, sau în 4,5 secunde, când se dă frâu liber celor 370 kW. Viteza este limitată electronic la 210 km/h. Audi e-tron S este echipat cu bateria de 86 kWh și are autonomie de 343 – 374 km (WLTP).
Sistemul electric de 400 V al modelelor Audi e-tron permite încărcare de la stații DC rapide cu până la 150 kW. Iar de la sursele care oferă curent alternativ încărcarea se face cu până la 22 kW.
Ținută de drum confortabilă
Totodată, un punct forte al lui Audi e-tron este și rafinamentul ținutei de drum, după cum am putut remarca în timpul testelor desfășurate în România. Confortul și controlul dinamic se datorează în mare parte faptului că Audi e-tron beneficiază de suspensie pneumatică adaptivă. Aceasta face parte din echiparea standard. Împreună cu buna izolare fonică și cu robustețea structurală, Audi e-tron oferă o experiență de condus confortabilă, indiferent de calitatea carosabilului.
Testul video detaliat cu Audi e-tron îl poți vedea chiar la noi pe YouTube. Unde te și invit să te abonezi, dacă nu cumva ai făcut asta deja.
Echipări standard și prețuri pentru dotări opționale
În România, Audi e-tron este disponibil în variantele de echipare Basic, Advanced, S line și S. Iar în echiparea standard a modelelor Audi e-tron este inclusă o interfață digitală complexă pentru sistemul infotainment. Instrumentarul de bord digital are display color de 12,3 inch, pe care este afișată și harta sistemului de navigație. În centrul planșei de bord există un ecran tactil de 10,1 inch. Iar sub ecranul central este amplasat un display mai mic, de 8,6 inch, cu feedback haptic. Acest al treilea ecran este folosit pentru controlarea funcțiilor de climatizare, dar recunoaște și scrisul de mână. Opțional se poate adăuga și un sistem head-up display.
Pe lista de opționale figurează dotări precum farurile Matrix LED (1.643 euro), sistemul audio Bang and Olufsen premium 3D sound (1.304 euro), dar și oglinzile retrovizoare virtuale. Acestea din urmă înlocuiesc oglinzile exterioare clasice. Mai exact, în locul oglinzilor retrovizoare este montată câte o cameră video. Iar imaginile captate de acestea sunt redate pe ecrane încorporate în panourile din interior ale portierelor. Oglinzile virtuale costă 1.745 de euro.
SUV versatil, cu două tipuri de caroserie
Nu în cele din urmă, mulțumită ampatamentului de 2.928 mm și portbagajului cu volum de 660 de litri, modelul Audi e-tron oferă și un spațiu confortabil pentru 5 persoane, ceea ce îl face un SUV practic pentru familie.
Audi e-tron este disponibil și în variantă de caroserie Sportback, cu plafon plonjat în stil coupe.
CLICK AICI pentru a vedea detaliile și prețurile lui Audi e-tron Sportback.
Iar mai jos puteți vedea testul nostru cu Audi Q4 e-tron, fratele mai mic al modelului Audi e-tron.